Gå til innhold

For mye eksos!


Maestro
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes det kommer altfor mye eksos ut av min e39 520i. Eksosen er veldig lys i farge. Det kommer (naturligvis) spes mye nå når det er kaldt, men synes det kommer mye når det er varmt og. Bilen har gått rett over 100000 - Hva kan dette være? toppakninga? stempelringer eller ventiltettninger? (motoren bruker ikke spes mye olje)

16/3 hadde jeg disse utslippene (har kjørt 8000 siden det):

CO - 0%

CO2 - 15%

HC - 0 ppm

O2 - 0%

CO ved forhøyet tomgang - 0%

HC i kjølesystem - 0 ppm

Dette er da fine tall, men syntes allerede da at det kom "mye eksos" ut.

Setter veldig pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har e39 520 selv. Bilen min gir i fra seg mye lys eksos også. Var på inspeksjon 1 for 5000 km siden og der fant de ikke noe galt (med avgass/motor). Hadde bilen inne p.g.a ulyd i motorrommet (var kompressoren til AC som hadde tatt kvelden+noen reimer som ikke var helt bra). P.g.a røyken mistenkte jeg at toppen hadde tatt kvelden, ba de derfor sjekke motoren. Fikk tilbakemelding om at motoren var ok. Dette gjorde jeg for ca 2000 km siden.

En kamerat har en audi 4.2 L, det ryker ganske mye av den også. Bilen hans har gått ca. 50 000.

Vet ikke jeg, men ut i fra det jeg har erfart virker det som om det er normalt at en del biler har mer synlig eksos enn andre når det er kjølig eller fuktig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit eksos tyder på at det er vann som kommer inn i forbrenningsrommet i eksosen. Dette kan igjen tyde på defekt toppakning eller topplokk.

Har en del og si med kulden, og retningen på eksosrøret..

På bilen til pappa peker eksosrøret mot bakken, ser ut som jeg burner når det er kaldt og jeg tømmer gira :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del og si med kulden, og retningen på eksosrøret..

På bilen til pappa peker eksosrøret mot bakken, ser ut som jeg burner når det er kaldt og jeg tømmer gira :twisted:

Den synlige eksosen pleier da avta når bilen blir varm - håper ikke du "tømmer gira" på kald motor! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål.... hvor farlig er det egentlig å kjøre hardt med en kald motor ?

Ikke over 2500 omdreininger før tempen er over blått på tempmåler er jo en selvfølge,kjører du bilen hardt før den er varm tilsvarer slitasjen på motor 100 mil vanlig kjøring leste jeg i bladet motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...