Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det kommer altfor mye eksos ut av min e39 520i. Eksosen er veldig lys i farge. Det kommer (naturligvis) spes mye nå når det er kaldt, men synes det kommer mye når det er varmt og. Bilen har gått rett over 100000 - Hva kan dette være? toppakninga? stempelringer eller ventiltettninger? (motoren bruker ikke spes mye olje)

16/3 hadde jeg disse utslippene (har kjørt 8000 siden det):

CO - 0%

CO2 - 15%

HC - 0 ppm

O2 - 0%

CO ved forhøyet tomgang - 0%

HC i kjølesystem - 0 ppm

Dette er da fine tall, men syntes allerede da at det kom "mye eksos" ut.

Setter veldig pris på svar!

Skrevet

Hei! Har e39 520 selv. Bilen min gir i fra seg mye lys eksos også. Var på inspeksjon 1 for 5000 km siden og der fant de ikke noe galt (med avgass/motor). Hadde bilen inne p.g.a ulyd i motorrommet (var kompressoren til AC som hadde tatt kvelden+noen reimer som ikke var helt bra). P.g.a røyken mistenkte jeg at toppen hadde tatt kvelden, ba de derfor sjekke motoren. Fikk tilbakemelding om at motoren var ok. Dette gjorde jeg for ca 2000 km siden.

En kamerat har en audi 4.2 L, det ryker ganske mye av den også. Bilen hans har gått ca. 50 000.

Vet ikke jeg, men ut i fra det jeg har erfart virker det som om det er normalt at en del biler har mer synlig eksos enn andre når det er kjølig eller fuktig ute.

Skrevet
Hvit eksos tyder på at det er vann som kommer inn i forbrenningsrommet i eksosen. Dette kan igjen tyde på defekt toppakning eller topplokk.

Har en del og si med kulden, og retningen på eksosrøret..

På bilen til pappa peker eksosrøret mot bakken, ser ut som jeg burner når det er kaldt og jeg tømmer gira :twisted:

Skrevet
Har en del og si med kulden, og retningen på eksosrøret..

På bilen til pappa peker eksosrøret mot bakken, ser ut som jeg burner når det er kaldt og jeg tømmer gira :twisted:

Den synlige eksosen pleier da avta når bilen blir varm - håper ikke du "tømmer gira" på kald motor! :shock:

Skrevet
nå som det blir kaldt senkes avgasstemeraturen før den går ut i friluft og dette fører til mere damping. ufarlig

'

Ja stemmer....men det er ikke pent å se en hvit sky bak seg når man gir på :lol:

Skrevet
Den synlige eksosen pleier da avta når bilen blir varm - håper ikke du "tømmer gira" på kald motor! :shock:

:whistle:

hehe, neida.. men bilen til pappa ryker som fy noen ganger.. selv når den er go å varm! :)

Skrevet

Takker for svar! Men som jeg sa, synes det kommer mye eksos selv når motoren er varm og været er varmt - men som Hel2810 sa, kanskje dette er helt normalt?

Skrevet
spørsmål.... hvor farlig er det egentlig å kjøre hardt med en kald motor ?

Slitasjemessig høy, og høyere forbruk av bensin..

Vet ikke med bil, men mopeder kan skjære seg

Edit: leif

Skrevet
spørsmål.... hvor farlig er det egentlig å kjøre hardt med en kald motor ?

Vet ikke med bil, men mopeder kan skjære seg

Men så skal det ikkje så veldig mykje til å skjære ein mopedmotor heller :wink:

Skrevet
spørsmål.... hvor farlig er det egentlig å kjøre hardt med en kald motor ?

Ikke over 2500 omdreininger før tempen er over blått på tempmåler er jo en selvfølge,kjører du bilen hardt før den er varm tilsvarer slitasjen på motor 100 mil vanlig kjøring leste jeg i bladet motor.

Skrevet

La oss nå alle ikke glemme hva som skjer med våre elskede rekke 6'ere når de kjøres hardt når motor blir kald [-o< Off, har sett mer en én topp fra en herlig sekser som ser ut som en banan når den kommer av og plasseres på arbeidsbordet. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...