DotTk Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Får ikke opp noen av mine dører. Har frøse fast låsen. vill tru det er skinne som låser døren som har frøse fast. får vrid nøkkelen fram og tilbake, men stopper der den skal dra den siste biten som skal gjøre att døra låses opp. Har prøvd med pose med varmt vann og holdt den over nøkkelhullet ei go stund. og låsespray og låseolje noen som har andre forslag eller satse på mildvær? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 varm opp nøkkelen med lighter og prøv, gjør dette gjentatte ganger så åpner den seg til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DotTk Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Vill ikke d ha samme effekt som en pose med varmt vann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Vill ikke d ha samme effekt som en pose med varmt vann? Pose med vann funker bestandig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Jo men holder du en pose med varmt vann mot låsen og det er kaldt ute så fordamper mye og det blir kondens inne i låsen som lettere fryser enn en glovarm nøkkel (som dessuten er i direkte kontakt med metallet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Jo men holder du en pose med varmt vann mot låsen og det er kaldt ute så fordamper mye og det blir kondens inne i låsen som lettere fryser enn en glovarm nøkkel (som dessuten er i direkte kontakt med metallet) Har aldri hatt problemmer med det jeg hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Den gangen jeg slet, helte jeg varm vann inn i hullet, fikk den opp på 15 sec eller noe. Se fyrte jeg løs med låseolje etterpå. Aldri hatt problemer siden. Men kan bare har vært heldig også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 hår føner bør funke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Hehe, skjønner at lighter-på-nøkkel-ideen taper over vannposen men det skal sies at jeg var i Alvdal en Januar morgen da jeg prøvde vannposetrikset:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Men nu er i teorien lighter-trikset litt enklere står man på en parkeringsplass, så er det en del mer kronglete å få tak i en pose med varmt vann, enn å bruke en lighter. Har man ikke lighter selv, så er det alltid noen i nærheten som røger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DotTk Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 vært ute å prøvd både me posemed varmt vann å lighter og låsspray... funker f... ikke.... men sparer jo penger på dette da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Hårfønar funkar bra Berre å få det varma skikkeleg opp, helst litt meir enn at det frys til at etter nokre sekund, deretter må du ha i låsolje. Pass på at du får oljen skikkeleg inni...har sjølv hatt problem med at oljen berre kom såvidt inni, og det meste rann ut att! Prøv å bruk eit forlengelsesrøyr frå ein boks med 5-56 eller noko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Lås spray er best for frosne dører,låsolje er for å forebygge,og som andre har sagt her er pose med varmt vann det beste hvis ikke noe annet går.Lade batteriet må du gjøre vinterstid hvis du har sentrallås og problem med treige låser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maestro Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 varmepistol og 5-56! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 varmepistol og 5-56! Passe på at ikke lakken varmes for mye opp da..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå