Gå til innhold

Forsikring og likestilling

c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Leste denne artikkeln på VG-nett akkurat:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110315

Må si jeg blir oppgitt ass. Jeg visste faktisk ikke at kvinner betaler lavere forsikring enn det menn gjør. Hvis man opprettholder den gamle ordningen, er det da mer rettferdig at jeg som ikke har krasjet skal betale for at en gjeng med 18-åringer har smelt bilen sin etter to uker med lappen.

Likestilling på områder som kvotering inn i styrer, lik lønn og like rettigheter skal kvinner ha. Men på områder der kvinner i dag har

fordeler skal det ikke komme likestilling på.

Jeg syntes det ikke er annet enn rettferdig at man uansett kjønn skal betale likt for forsikring på lik bil når man er på lik alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal jo kalles inn til sesjon i nærmeste framtid, men om de blir kalt inn til førstegangstjeneste er en annen sak.. Sesjon klassifiserer sikkert til at du har utført din verneplikt og dermed kommer kvinner ut av det uten noe pes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke snakk om likestilling, men mer om statistikker? Altså, en 18 år gammel jente (total)kræsjer statistisk mindre enn en gjennomsnittlig 18 år gammel gutt.

Samme som gamle menn betaler mindre i forsikring. Men kvinner som er 40 år, de betaler vel ikke mindre enn menn som er 40 år?

Og med militæret, hvorfor stilles det egentlig dårligere krav til kvinner hvis de f.eks skal inn på Befalsskolen? Altså, en gutt som ville vært mer fysisk sterk til krig, vil ikke komme inn pga. ei svakere jente kommer inn pga. likestilling. Og det er jo det militæret går ut på, krig... Men ok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! jeg mener også at kvinner burde bli vernepliktige

Tar heller et år for landet enn en fødsel :lol:

Men skjønner hvor du vil, men det hadde ikke funka... måtte evt bli til kontorjobber etc... Ikke mange jenter som klarer sekk på 40-50 kg + AG og GRU

Det jeg syntes er det værste er at vi gutte ikke får en dritt for å være inne... ikke pensjonspoeng en gang!

Greit nok at enkelte guttunger kræsjer en del, men bulker ikke kvinnfolka en del da? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! jeg mener også at kvinner burde bli vernepliktige

kunne ikke vært mer enig jeg azz! irritere meg som faen at det snakkes så hardt om likestilling også blir ikke urgamle ting som milleteret gjort no med :evil:

Som nevnt så blir ikke saker der kvinner har fordeler gjort noe med.

Ta for eksempel "Ladies Night" som mange utesteder ofte arrangerer.

På studentkroa der jeg studerte så kom jentene gratis inn, mens gutta

måtte betale. Gutta fikk en bong som de kun kunne bruke på ei dame.

Guttene kunne komme billigere inn dersom de var villige til å lodde

seg ut for damene.

Se for dere denne situasjonen satt på hodet. Gutta kommer gratis inn

og får gratis drink av jentene. Jentene må betale og blir loddet ut.

Da ville det nok vært hovedsideoppslag i mange aviser. Det hadde

blitt et rabalder uten like. Studentkroa hadde vel blitt anmeldt for hallikvirksomhet for å sette det litt på spissen.

For all del, jeg respekterer kvinner mye. Jeg vil at de skal ha samme

muligheter og rettigheter som menn. Så ikke misforstå meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...