steffen_sandnes Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 i disse selv-vaske hallene til statoil, den børsten det kommer masse skum ut av er den skadelig for lakken? ikke skummet men børsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 samme lurer jeg også på..hehe Får bilen vasket hos noen pakistanere som driver en vaskesjappe på ensjø i Oslo. ( er litt langt å kjøre fra Slemdal, men) 190kr for innvendig og utvendig håndvask. og det blir altid rent og pent. anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Komme vel slike "vaskeriper" som er mulig å polere vekk.. Samles vel litt sand og slikt i "børstene". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 I utgangspunktet er den nok ikke det men nå om vinteren er det veldig mye asfalt og dritt i de børstene. Jeg som har hvit bil kan ikke bruke de for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Skryter og reklamerer ikke de fleste bensin-stasjoner med at de har "selvvask-børster" som IKKE er skadelige for bilen/lakken da?? Jeg må si meg enig i dette ang sand, asfalt og dritt som setter seg i børstene, spesielt nå på vintern! huff..tenk hva slags riper dette kan forårsake hvis man er uheldig.. om sommern, eller når det er mildvær/pent vær får bilen min KUN håndvask med svamp og såpe! bruker høytrykk til å spyle med da, men står på lang avstand og bruker kun "svak stråle-instillinga"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Bruker alltid medbrakt såpe og svamp på statoils selvvask anlegg, tross at det står tydelig skilt at det ikke er lov. Ingen har sagt noe enda. Bilen blir ikke ren uten! Til Bergensere: Noen som vet når statoil Fjøsangerveien åpner opp igjen? Inni garasjen der var det supert å vaske/støvsuge bilen, men nå har den vært stengt snart halvannen uke. Alle andre selvvask anlegg må jeg stå ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Bruk aldri vaskehallene med vaskemaskin! Som nevnt er det masse sand og drit inn i børstene som skader lakken, og bilen blir uansett renere og blankere med litt autoglym bilshampo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 NEI. Jeg bruker denne børsten ca hver 3 vask, på kanaler og på hekk. Bare å skylle børsten godt og ikke trykke den for hardt mot lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Er det virkelig noen som bruker disse på lakkerte flater? Bruker dem kun på sambo`s stålfelger før jeg setter dem bort for sesongen. Vasker kun bil med høytrykk.Masse vann og såpe og bruker svamp etter at bilen er skyllt rein. Er nok den idioten som har med svamper og 5l kanne med bilshampo i selvvaskerhallen. Får litt kjeft innimellom,men har folk så dårlig tid får dem kjøre i maskinen. De 15-20 min det tar å vaske er hellige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Til Bergensere: Noen som vet når statoil Fjøsangerveien åpner opp igjen? Inni garasjen der var det supert å vaske/støvsuge bilen, men nå har den vært stengt snart halvannen uke. Alle andre selvvask anlegg må jeg stå ute. Har lurt på det samme..? Den på Nesttun er jo ganske grei da, men må jo stå ute. Blir egentlig ikke skikkelig rent med børsten, må ofte til med svamp i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Til Bergensere: Noen som vet når statoil Fjøsangerveien åpner opp igjen? Inni garasjen der var det supert å vaske/støvsuge bilen, men nå har den vært stengt snart halvannen uke. Alle andre selvvask anlegg må jeg stå ute. Har lurt på det samme..? Den på Nesttun er jo ganske grei da, men må jo stå ute. Blir egentlig ikke skikkelig rent med børsten, må ofte til med svamp i tillegg. NEI? er den stengt? og jeg somh hadde tenkt å vaske bilen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Er nok den idioten som har med svamper og 5l kanne med bilshampo i selvvaskerhallen. Får litt kjeft innimellom,men har folk så dårlig tid får dem kjøre i maskinen. De 15-20 min det tar å vaske er hellige 15-20 minutter bare? Når jeg vasker bilen på f.eks Statoil Storo så tar det gjerne minst halvannen time inkludert tørking med pusseskinn. Kan kanskje være litt overkill på sommerstid, men på vinteren er det et minimum for å få bort alt salt og "drit" som klistrer seg til hele bilen. Vedr. "skumbørsten" som sitter på selve "høyttrykkslansen"; er det virkelig noen som bruker den??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Øh...disse børstene er døden for bilen! Hvis noen skulle være i tvil er det bare å se hvordan folk bruker de, så selv her en dag på den nye Statoilstasjonen på Bjerke en kar på som vasket sin nye svarte Audi A6, først skrubbet han dekkene og felgene så hardt han kunne, så dyppet han børstekosten i vann og så begynte han å skrubbe panser og tak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg bruker den etter FØRST å ha spylt hele bilen med såpe og vann, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Til Bergensere: Noen som vet når statoil Fjøsangerveien åpner opp igjen? Inni garasjen der var det supert å vaske/støvsuge bilen, men nå har den vært stengt snart halvannen uke. Alle andre selvvask anlegg må jeg stå ute. Har lurt på det samme..? Den på Nesttun er jo ganske grei da, men må jo stå ute. Blir egentlig ikke skikkelig rent med børsten, må ofte til med svamp i tillegg. NEI? er den stengt? og jeg somh hadde tenkt å vaske bilen i dag Den i Fjøsangerveien er stengt, men du kan jo alltids ta turen opp på Nesttun eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå