Wunder Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Har en 520 sedan (konebilen) som skal senkes og har sett på 40/30 settet til Motortechnik men de forteller meg at det er en h..... jobb som innebærer ut med bakseter osv for å komme til fjærene bak og forann er det også mye pes. Har lest og forstått det slik at dere med 3 serien har det mye enklere. Er det noen her som har senket en E-39 selv? Gjerne bilder og beskrivelse. Tusen takk PS! Hørte at det var snakk om spesialverktøy for å dra av demperne/fjærene og da mener jeg ikke fjærklemmene på Biltema til 119 spenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 Ingen som har gjort dette selv tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fugl Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 jeg har gjort dette på en 97-mod 520...var selfølgeli endel "pes" iogmed at det var første gangen jeg gjorde det på E39,men det er fullt gjennomførbart for en privatperson...temmeli likt på en E34 faktisk..eneste "spesialverktøy" jeg brukte var de nevnte fjør-klemmene..eneste så må passest spesielt på er at selene bak ikke ruller seg helt inn når du skruer rullene løse ifra hattehyllen...det blir fort banning og tidsbruk for å få dem utigjenn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Det viktigste når du senker en bil er å løyse ALT av berearmer/stabstag.. osv.. før du setter ned bilen etter senking. å deretter skru fast ijenn.. viss ikkje revner alt av foringer! Innerste stålforinga står fast i originalposisjon, å viss du senker blir dette vridd, resten kan dere tenke selv. har kjøpt mang en bil med senkesett som har rett å slett vert i behov av komplett nytt foringssett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 ikke senke for mye nu.... Hjul som forsvinner opp i hjulbuen ser så ufattelig latterlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Kan aldri bli nok senk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Sitter med samme tanker om å senke bilen min. Men, noen som vet hvordan senke bak, når eg har automatisk nivåregulering bak. Er reguleringa elektronisk eller mekanisk. Er jo luftbelger der, isteden for fjærer. Evt. noen som har synspunkter på å bare senke fremme. Snakker da om moderat senking på 20-30mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Liten senkning er altid tøft. menbare det ikke blir for mye. eller ulikt forran og bak. det ser bare veldig ille ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 På tidligere modeller er det penest med stuk. E36/E34 ser finest ut med mer senking forran enn bak. Er vel derfor man nesten bare for kit som senker med forran enn bak Skulle selv ha montert mitt 40/40 sett på min E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Sitter med samme tanker om å senke bilen min.Men, noen som vet hvordan senke bak, når eg har automatisk nivåregulering bak. Er reguleringa elektronisk eller mekanisk. Er jo luftbelger der, isteden for fjærer. Evt. noen som har synspunkter på å bare senke fremme. Snakker da om moderat senking på 20-30mm? Du har da ikke fjører bak så bak senkes den via komputer fra bmw. Forran bytter du fjører som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2005 Skulle selv ha montert mitt 40/40 sett på min E39. Du har et sett du skal montere? Gi meg bilder av prosessen er du snill hvis du kan og har mulighet? Hvor har du kjøpt det settet? Har hørt at E39 bør senkes mer forann enn bak for at høyden skal bli lik fra skjerm ned til dekk og derfor selges 40/30 sett til sedan men du har kanskje touring og da skal det (etter det jeg har hørt) senkes likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Jeg har bare ikke rekt å fått gjort det. Er litt arbeid på E39 ja. Jeg har S-EDC understell så eneste fjørsenkesett jeg fant var 40/40 fra AP. Kjøpte dette fra Schmiedmann(Motortechnik) i Skien. Skulle gjerne hatt 60/40 eller 60/60, men det var ikke å finne. Har du touring med nivåreg. bak har man mange muligheter vil jeg tro. Alt fra 15mm-60mm senke fjører forran. Bak kan man jo selv bestemme. Tror det den lar seg senke helt ned til 50mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maestro Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Kjøp deg Haynes boka - der står alt! fra å ta ut setene, hattehylla, beltene, høytalerne (som må til for å komme til) til selve bytte av fjærene. Jeg planlegger å senke og har kommet frem til at 40/20 blir optimalt på min 520 - da blir det likt fremme og bak. Muren Motorsport: Hva mener du med at alle armer/stag må skrus opp før du setter ned bilen? hva er forskjellen på å bytte til org fjærer og så laste bilen full så den synker 2cm og å bytte til senkefjærer? Belastning på foringer blir vel den samme? Det er da vel ingen foringer som revner i første tilfellet - så hvorfor skulle de revne i det siste tilfellet? Eneste som er viktig er vel å ikke skru fast dempern (hardt) til hub'en før bilen er sluppet ned? Og da helst med 70 kg vekt i forseter, midten bak og 20 i bagga før du strammer til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Har bestillt senkesett fra GS idag pluss litt annet snacks fra koed, czt og motortechnik så det blir prosjekt til våren med litt diskre senking og styling (kjøper nå mens jeg har råd hehe) Noen som har før og etter bilder av en E39 så kom gjerne med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå