Gå til innhold

Diffrensial


K.T
 Share

Anbefalte innlegg

Har en diff så begynner å bli veldi gåen, dunker og skaldrer..

Nå kan eg få tak i en som kommer fra en 320. Har selv en 325, vil dette holde på denne? Eller er den rett å slett for svak? Noen som vet noe? Takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får vel kanskje litt feil utveksling. vil tro du får bra aksellerasjon, men lav toppfart.

hvis ikke du går for den så har jo jeg en 528i diff fra E28 :)

er ikke helt sikker på om de er 100% like, men må vel kunne gå greit å få tillpasset denne.

du skal få den for 500,- + frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på utvekslingen på bilen min, hvordan kan man sjekke det? Det er ikke sperr på min, står det noen tall eller liggnende på selve diffen? Så lenge det ikke blir noe dårligere akslerasjon så er eg fornøyd. Sjelden eg tømmer alle girene for å si det sånn :)

Takk for tilbudet TORO, diffen som eg har tenkt å bruke ligger hos naboen. Så da blir det vel det aller letteste..Men som sagt takker for tilbudet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utveksling kan du sjekke ved å børste vekk fra metallskiltet bakpå diffen.

320 diffen som jeg har er 3,45 mens en 325 diff jeg har er på 3,93. Du vil med andre ord få dårliogere aks og høyere toppfart med en 320 diff.

MEN, det kan jo være 320/325 er levert med forskjellige differ alt etter hvilken årsmodell det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, for sjekke min til i måro.. Så får vi svaret på det. Kan også sjekke naboen sin, i og med at den ligger på garasje gulvet.. Men vi ser, skal ha deg i tankene visst ikke det blir noe av den 320 diffen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utveksling kan du sjekke ved å børste vekk fra metallskiltet bakpå diffen.

320 diffen som jeg har er 3,45 mens en 325 diff jeg har er på 3,93. Du vil med andre ord få dårliogere aks og høyere toppfart med en 320 diff.

MEN, det kan jo være 320/325 er levert med forskjellige differ alt etter hvilken årsmodell det er.

Vil tro det er høgare toppfart på en 325i ?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert dårligere holdbarhet på 325 klokka enn 320. Har brukt 4 320 klokker på kun kort tid, 1 fra 323, men 325 holder!.. De tåler ikke f. eks å begynne å spinne på grus og over til asfalt.. Prøv bare å kjenn vektforskjellen mellom en diff fra 320 kontra 325... 325 er sikkert 5 kg tyngre, sier litt om kanskje litt mer tålighet og grovbygning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan jo sikkert stemme det. Er jo en del mer krefter i sving på 2,5.

226NM kontra 174NM på 2,0. Så kanskje den er lagt for å tåle litt mer juling.. Svar på spørsmålet over, toppfarten på 325 er 217Km/h og 206 med automatkassa. 320 har 197/192.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...