Power Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 noen som kan anbefale et bra ftp program. er det vanskelig å sette opp no sånn?? har en kamerat som bor ganske langt unna som jeg skulle overført div ting til. filmer å sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Er vel SmartFTP det går på for det meste? http://www.smartftp.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2005 hvordan sette opp et sån prog?? har lastet ned SmartFTP nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Jeg bruker FlashFXP. Dette er enkelt å bruke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 synes cuteftp er skjønt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 hvordan sette opp et sån prog?? har lastet ned SmartFTP nå. Her skal det stå litt... http://www.smartftp.com/support/howto/ Har ikke brukt det så utrolig mye selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 noen som kan anbefale et bra ftp program. er det vanskelig å sette opp no sånn?? har en kamerat som bor ganske langt unna som jeg skulle overført div ting til. filmer å sånn. just for the heck of it Du må huske på at: hvis dere skal sende filer til -hverandre-, så må den ene av dere ha en FTP-server. Man kobler ikke to klienter (SmartFTP f.eks) samme. Det går bare ikke. For slik du har formulert spørsmålet ditt, så virker det som at enten du eller han skal ha satt opp en server. Så bare OBS OBS på dette! Men hvis det viser seg at dere allerede har dette i orden, så følg BalleKnalles råd (følj lenkja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 btw! kan man åpne en port/gateway slik at man kan laste opp direkte til pc'n til den kameraten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Selvsagt, men du må ha et program på begge sidene som sier hvordan du skal sende. Er ikke bare noe *magisk* som skjer. Lokalnettverk kan du bare glemme. Det enkleste er å gjøre det via FTP, mener nu jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 FTP er den klassiske måten å gjøre slikt på. Det er utbredt både i business og warez-verden, og fungerer helt upåklagelig. Det så en stund som det såvidt var på vei ut til fordel for SCP pga. manglende krypteringsmuligheter, men etter at man fikk inn muligheter for kryptering av både login og datatransfer har FTP fortsatt som det beste. Skal dere overføre mellom hverandre må dere som ChrZZ sier ha en server og en klient. Har dere Windows foreslår jeg da f.eks. Serv-U som server på den ene maskinen og FlashFXP som klient på den andre. Sistnevnte er den suverent beste FTP/FXP-klienten til Windows.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Personlig bruker jeg SFTP som server, men det er nu en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå