Gå til innhold

Ulemper ved 325tds E36


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 325 td e36. Den er chippet, så den yter litt mer enn en vanlig tds. Min er kjørt 190 000 men jeg har ikke oppdaget noen spesielle ting, bortsett fra vanlige slitasjedeler. Har automatgir, og har fått tips om å skifte olje og filter regelmessig på denne. Ellers så skal du være veldig forsiktig med å gi full gass før motoren er skikkelig varm. Skal du kjøpe min kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe en som er gått over 200k bør du passe på at dieselpumpe er skiftet/overhalt. ellers kan det fort bli dyrt. Registerkjede bør ikke være slakt heller, det kan bli enda dyrere:)

Utenom dette fungerer denne motoren veldig bra i e36, og du har nok av kraft der du trenger det.

kan du leve med dieselkraklingen(som forøvrig er mye mindre fremtredene i sekser enn firer fra samme årstall) så kjør på.

Kommer ikke til å selge min med det første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 325 td e36. Den er chippet, så den yter litt mer enn en vanlig tds. Min er kjørt 190 000 men jeg har ikke oppdaget noen spesielle ting, bortsett fra vanlige slitasjedeler. Har automatgir, og har fått tips om å skifte olje og filter regelmessig på denne. Ellers så skal du være veldig forsiktig med å gi full gass før motoren er skikkelig varm. Skal du kjøpe min kanskje? :)

hva menes med skikkelig varm? sikkert teit spm,men... er på min tre streker mellom blå og rød-merking. kommer aldri over den første streken. er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut.. Har også lagt merke til at det er veldig få av disse bilene til salgs noe som også er bra syntes jeg da, siden man skiller seg ut litt..

Har sett på denne: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/kjopsalg/index.htm

Syntes det så billig ut, men når var det denne motoren kom til E36 egentlig?

Bunny: Kunne gjort det hvis det var manuell gir.. :)

Hvor mye bruker din på mila da bunny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... blir litt halvveis oppgitt over alle som henviser til en viss post på bmwccn.no.

Tingen er at sidene deres er basert på frames. Dvs, mange sider inn i den en side.

Når dere snakker om blablablabla, og henviser til "denne" --> http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/kjopsalg/index.htm

så hjelper det meg veldig lite ;) Og sikkert mange andre også.

Prøv å klikke på linken før dere velger å bruke dem a.. er å kjipt å evt være interessert i hva som snakkes om, men så henvises det til ingenting.

Er som å snakke om en post på bimmers, også viser dere en link til www.bimmers.no :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier varm, tenker jeg på at nåla stopper, hos meg er det kun en strek på midten av måleren, og nåla jevner seg ut rett over den streken :)

motoren er ikke skikkelig gjennomvarm før etter 15-20min vanlig kjøring.

Nålen viser kun vanntemperatur.

Og du Haakon bør skifte termostaten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset.. kjøpt bilen av en som driver bilverksted,spesialist på bildiesel så har inntrykk av at det meste må skiftes på børsa mi :(

Idag er den på Asker Elektro Diesel på litt utskiftninger.Aldri vært der før så jeg håper de er bra,og ikke så søpplete som Snap Drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på E36 325td pga. god effekt og lavt forbruk, men jeg lurte på om det er noen kjente feil eller ulemper med disse bilene/motorene?

Ser du skriver tds som emne, men td lenger ned. I og med at det er 2 forskjellige modeller, så lurte jeg på om du vurderer begge, eller bare en av de? TDS'n ligger jo noe høyere i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...