Gå til innhold

fart på 320i


Bee2
 Share

Anbefalte innlegg

hehe.. det beste rådet er nok å skifte til ein motro som i utgangspunkte er sterkare..

det er nok det billigaste, det som er minst arbeid.. og det som er mest driftsikkert.. oppgradere til 325/328, eller m3 om du vil vera skikkele bad! :twisted:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er billig? Mye du kan gjøre. Delene er ikke så dyre, men koster å få det montert dersom du ikke kan gjøre det selv. Så sluttsummen blir fort dyr. Men blir jo det med motorbytte og. Nytt luftfilter, grenrør(helst komplett fra manifold til eksos, men bare manifold-delen går også an), effektanlegg, trimkammer og så topper du det med å chippe. Da blir det iallfall merkbart :) Koster vel ca 15-20000 i deler alt etter merke og hvor mye du skal ha på (f.eks komplett grenrør er dyrere enn bare manifold-delen). Du kan jo også ta det i etapper. Trenger ikke hive alt på på en gang dersom du ikke har råd.

Personlig er motorbytte uaktuelt, da kjøper jeg heller større bil. Så denne småtrimmingen holder for meg foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520 selv, med M50B20 motoren. Denne har jeg hevet på k&n konfilter, koed grenrør, tatt vekk katta og satt på sebring bak og mellompotten. Selve aksen er ikke så veldig mye bedre, men motor karakteristikken(satans rettskriving) er helt rå i forhold til orginalt! Bare drar bedre, bedre og bedre jo mer turtall den får(ikke at den drar så åndsvakt bra da men:p)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520 er en komfortbil,ikke ødelegg den med alt mulig effekt utstyr som er mer eller mindre å kaste penger ut av vinduet.Prøv 0-120 med orginal og med konfilter,potte osv så skjønner du hva jeg mener.Har god erfaring med dette og det var en velsignelse å få bilen orginal igjen så jeg slapp å høre på den slitsomme duringa fra bilen som jeg garanterer du blir lei etter noen måneder.Dette var bare min mening mulig det er helt topp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...