Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

Klokken 20.30 igår skjedde det! Motoren forlot sin plass!

Gikk faktisk ganske bra bare med å bruke kjetting og sjakler

Hadde tatt bilder osv under prosessen men SELVFØLGELIG når jeg skulle legge inn bilder på dataen klikket memorykortet og ALLE bilda ble slettet! :angry:](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har avfettet, spylt med høgtrykk og gnikket til den store gullmedalje idag. Motorrommet skal få ny lakk. Ny servooljetank og ny bremseveske tank skal kjøpes, og bremsekraftforsterkeren skal få seg et par strøk med lakk.

Sånn ble det etter noen timer

bilde0039dt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens arbeid var bunnpanneskifte. Går ikke så fort med meg her pga jeg venter på deler. Men her er noen bilder.

Her er bunnpanna akkurat tatt av.. oljepickup skal skiftes og skvalpeplata må av ellers får jeg ikke på den andre bunnpanna

bilde0175si.jpg

Her er e34 m50 oljepickup montert og skvalpeplata av samt pakningsflata rengjort

bilde0225ft.jpg

Ferdi! Tok litt tid når jeg monterte peilerør etter bunnpanna var montert.. ikke å anbefale...

bilde0247nt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke hva som er nevnt tidligere, men jeg var faktisk og kikka på et likt prosjekt i går, en '90 E30 316i som har fått seg M50B25 for bare en uke siden. Det så utrolig strøkent og pent ut i motorrommet - M50en passa helt perfekt oppi der, og det kunne absolutt gått for å være originalt.

Det eneste han hadde problemet hans hadde vært at motoren ble hengende på bremsekraftforsterkeren da han senka den nedi, bare et par cm over motorfestene, så han måtte fjerne den og montere på en fra en Golf II - som er mye mindre. Det fungerer, men bremsene ble en del tyngre. I tillegg måtte han sette el.vifte foran radiatoren. Lite med plass mellom motor og radiator..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke hva som er nevnt tidligere, men jeg var faktisk og kikka på et likt prosjekt i går, en '90 E30 316i som har fått seg M50B25 for bare en uke siden. Det så utrolig strøkent og pent ut i motorrommet - M50en passa helt perfekt oppi der, og det kunne absolutt gått for å være originalt.

Det eneste han hadde problemet hans hadde vært at motoren ble hengende på bremsekraftforsterkeren da han senka den nedi, bare et par cm over motorfestene, så han måtte fjerne den og montere på en fra en Golf II - som er mye mindre. Det fungerer, men bremsene ble en del tyngre. I tillegg måtte han sette el.vifte foran radiatoren. Lite med plass mellom motor og radiator..

Er fullt klar over dette med bremsekraftforsterkeren. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda men tror jeg går for å flytte den 10mm til venstre ved å gjøre hulla ovale. Bmw 2002, e21 320i og e30 325ix bremsekraftforsterkere har jeg også hørt skal passe. Hvilke motorfester har han Ole Martin brukt ? Og ja.. elektrisk vifte blir det på meg og :wink:

Sorry for OT. Men går det ann å gjøre det omvendt? Sette en M20 motor oppi en E36?

Denne var ny, hehe. Har aldri hørt om noen som har satt m20 i e36 men.. vil tro det er litt mer jobb enn å sette m50 i e30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt klar over dette med bremsekraftforsterkeren. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda men tror jeg går for å flytte den 10mm til venstre ved å gjøre hulla ovale. Bmw 2002, e21 320i og e30 325ix bremsekraftforsterkere har jeg også hørt skal passe. Hvilke motorfester har han Ole Martin brukt ? Og ja.. elektrisk vifte blir det på meg og :wink:

Holder det å flytte den så lite? Golf II-BKFen var visst ganske mye mindre enn den originale.

Ole M. har brukt motorfester fra E28 535i. Det så bra ut, og ble pen plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det å flytte den så lite? Golf II-BKFen var visst ganske mye mindre enn den originale.

Ole M. har brukt motorfester fra E28 535i. Det så bra ut, og ble pen plassering.

Tror ikke det skal så forferdelig mye mer til. Måtte han modifisere staget på golf II bremsekraftforsterkeren eller passet den rett på ?

Hoho.. samme festa som jeg skal bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...