Ettertenning Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Ja eg tuller ikkje, vurderer og kjøpe meg ei campingvogn og bo i denne, den vil bli parkert i hagen til en kompis av meg, så eg har strømm heile veien... noen som har gjort dette? blir ikkje problem med klesvask heller, vasker bare klea hos kompissen min. ja eg er litt sprø hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Maaaange som gjør det. Hvis man lager et seriøst regnestykke av det kan man spare en del penger på det og. Mange studenter som gjør det også. hvis man låner penger for å kjøpe en campingvogn, betaler man jo på noe som blir ditt. istede for å betale husleie som man aldri ser igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2005 Maaaange som gjør det. Hvis man lager et seriøst regnestykke av det kan man spare en del penger på det og. Mange studenter som gjør det også. hvis man låner penger for å kjøpe en campingvogn, betaler man jo på noe som blir ditt. istede for å betale husleie som man aldri ser igjen.. det eg også tenker på. låner eg 100k til ei campingvogn og bor i denne i 3 år selger den for 70 k, så har det jo kostet 30k, leige en bolig eller leilighet ville jo kostet over 100k på 3 år. får ei ganske fin og ny vogn til rundt 100k. men noen som har erfaringer ang strømforbruk til varme osv? fukt\kondens osv? har tenkt på denne da det ikkje er så langt ifra der eg bor bare 2 mil http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =16&tot=23 er det mye vedlikeholds utgifter? er vel endel her med vogn som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Bare ikke det blir kaldt om vinteren, er ikke så kjent med campingvogner akkurat... Har du noen i kikkerten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2005 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =16&tot=23 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Veggene i campingvogner er som papplater.. 2-3 cm tykke. Vill tro det er høy pris i oppvarming per kvadrat/kubikkmeter, men siden de er så små merkes det kanskje ikke så mye. Men spør heller deg selv om du virkelig har lyst til å bo i campingvogn så lenge. Trangt og jævlig. Lite oppbevaringsplass er det også. Og sjekk at det ikke er noen naboer som kommer til å klage om du parkerer hos kompisen din. Slikt har lagd bråk før. Har du 100k ville jeg heller brukt det som egenandel på lån til å kjøpe leilighet/hus. Da betaler du også på noe som er ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Tsss... Merker som Bjøseth, Solifer, Knaus og slike er godt isolert. Vi ha vogn på Kvamskogen og hatt det i mange år. Anbefaler en med kabler i gulvet. Det var ett skikkelig skritt opp mener eg.. Selv har eg bodd i campingvogn i en fem mnd periode da eg tok læretiden min. Dette var riktignok i sommerhalvåret, men vognen var til gjengjeld ikkje lengre enn 3.6 meter. Helt kurrant det, så lenge man har klesvask og dusj muligheter utenfor vognen. Noe eg hadde på jobben. Kjøper du en vogn i den størrelsen du ser på og i tilegg har fortelt på den oppslått, så ser eg ingen problemer med å bo i den. da har du gang/bod/fryserplass/lager i teltet og ryddigt og fint i vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Campingvogn kan være helt konge det, (om sommeren). Om vinteren fryser du fast til veggen... En jeg kjenner bodde i en gammel campingvogn i mange år, men det var her i Mandal. Litt mildere her, enn mange andre steder. Likevel ble det litt kaldt om vinteren hehe. Men for all del. Få tak i en tykk dyne, ett par ullpledd, stilongser, tjukk genser, raggsokker, boblejakke og to-tre vifteovner så holder du nok varmen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Med en campingvogn som er laget på nittitallet og oppover, som ikkje er av de verste billigmerkene stiller du fint til vinteren. Solifer og Bjølseth som eg nevnte er jo nordiske (finsk? og norsk), så de er laget etter våre fohold. Vi har hatt Bjølseth'er på Kvamskogen i vinterhalvåret i hele min ungdom. Alt i fra 1982 modeller til 2005 modeller. Kan ikkje si eg har frosset spesielt mye de årene eg har vært med. Der er jo tempen mellom +10 og -15 gjennom vinteren... De er jo utstyrt med sentralvarme (vannbåren), el fyring (ovner) og mulighet for gassvarme. Bare å kjøre på det......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Det blir godt og varmt i den vogna, men jeg ville sett etter en på over 6 meter. Det blir fort litt trangt i de små. Og en bredde på 2,5 meter er et must. ' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Muttern og fattern har vogn (Kabe) oppi Valdres og det er ALDRI noe problem med at man fryser der. Den står på samme sted hele året, brukes som hytte og kanskje mest på vinterstid. Valdres er vel heller ikke kjent for å ha de mildeste vintrene her i dette landet. Enkelte her har tydeligvis erfart skrekkelig dårlige vogner eller så har de ikke peiling på hva de skriver om! Solifer, Bjølseth, Kabe, Knaus etc er kjempefine vintervogner...og med varmekabler er det skikkelig luksus også. Et godt alternativ til å leie dyr kåk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvrofor flytte inn i en bobil.? Kan du ikke bo der du bor no da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 hehe...... når jeg leste topicen trodde jeg det var en fylletråd fra deg igjen:) men bortsett fra at det ikke drar damer å bo ivogn så er det vel ikke så stor forskjell når det gjelder plassen sammenliknet med en liten hybel f.eks. Men etter hva jeg veit så bor jo ikke akkurat du på sørlandet heller, så skaff deg en skikkelig sak med god isolering og vannbåren varme muligens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvrofor flytte inn i en bobil.? Kan du ikke bo der du bor no da? blir kastet ut av dama, og så er eg lei av og betale leige som bare forsvinner! http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =30&tot=93 har sett litt på denne også men dette er jo endel høgere prisklasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvrofor flytte inn i en bobil.? Kan du ikke bo der du bor no da? blir kastet ut av dama, og så er eg lei av og betale leige som bare forsvinner! http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =30&tot=93 har sett litt på denne også men dette er jo endel høgere prisklasse Men da ville jeg heller kjøpt et hus eller en leilighet, med utleiedel, da kan du være leiesjef og dra inn 3-4-5 tusen i måneden i leie,... Mye mer økonomisk det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå