Gå til innhold

2.7 veiv til m20 motor


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den er ikke avballansert.er bare orginal..man bruker disse i lag med b20 råder når man bygger turbo.det er lengre slag i denne..får ikke mere hk i en b25

Tore, dette kunne jeg gjerne sagt deg i kveld - men vil bare opplyse om at rådene fra b20, b23 og b27 er like. 130mm. Så det hjelper ikke å bytte fra b27 til b20 staker da... :wink:

Tror du tenker på ditt forrige turbobygg (M20 b25), der du brukte b20 staker (130mm) istedenfor b25 staker (135mm)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, 1500 var veldig billig?! så en i svergie nå for 3500!

ot: hvordan blir kompresjonen med denne veiven og b20 staker?

Med denne veiva og 130mm(320i) staker blir kompresjonsforholdet 7,97:1 og det må jo sies å være optimalt :wink:

448,65cc + 64,33cc / 64,33cc = 7,97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke avballansert.er bare orginal..man bruker disse i lag med b20 råder når man bygger turbo.det er lengre slag i denne..får ikke mere hk i en b25

Tore, dette kunne jeg gjerne sagt deg i kveld - men vil bare opplyse om at rådene fra b20, b23 og b27 er like. 130mm. Så det hjelper ikke å bytte fra b27 til b20 staker da... :wink:

Tror du tenker på ditt forrige turbobygg (M20 b25), der du brukte b20 staker (130mm) istedenfor b25 staker (135mm)...

så jeg hadde rett da alikevell.på en måte hehe..man bruker iallefall b20 staker på denne veiva :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne veiva og 130mm(320i) staker blir kompresjonsforholdet 7,97:1 og det må jo sies å være optimalt :wink:

448,65cc + 64,33cc / 64,33cc = 7,97

Hvilke stempler snakker vi om her da?

Tore hadde i sin gamle motor 2.5 veiv (med mindre slag enn 2.7 veiva), 130mm staker og neddreide b25 Kat stempler såvidt jeg husker. Og fikk en komp på 7.9:1....

Stemmer ikke dette Tore? Eller husker jeg SÅÅÅ feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne veiva og 130mm(320i) staker blir kompresjonsforholdet 7,97:1 og det må jo sies å være optimalt :wink:

448,65cc + 64,33cc / 64,33cc = 7,97

Hvilke stempler snakker vi om her da?

Tore hadde i sin gamle motor 2.5 veiv (med mindre slag enn 2.7 veiva), 130mm staker og neddreide b25 Kat stempler såvidt jeg husker. Og fikk en komp på 7.9:1....

Stemmer ikke dette Tore? Eller husker jeg SÅÅÅ feil?

Mitt regnestykke er basert på M20B25 med 8.8:1 stempler som gir et clearance volum på 53,25cc originalt. Setter du i dieselveiva og 130mm staker så øker clearance volumet med 11,08cc til totalt 64,33cc.

Jeg syns det var litt snodig med 130mm staker, dreide 8,8 stempler og 2,5veiv...

Man får jo da et vendepunkt som er 5mm lavere enn originalt og dette øker jo clearance volumet med 27,7cc fra 53,25cc til totalt 80,95cc.

2,5 slagvolum = 415,42cc

415,42 + 80,95 / 80,95 = 6,13 i kompresjonsforhold.......

Tok dere cc-måling? Plana toppen masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...