TOREBMW Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 ypperlig hvis man skal bygge turbo på 325 motor:)1500.-
bmwrasaren Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Vet du hvor mye hester mer en får ved å sette den veiven i en 2.5? Og er den avbalansert?
TOREBMW Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 den er ikke avballansert.er bare orginal..man bruker disse i lag med b20 råder når man bygger turbo.det er lengre slag i denne..får ikke mere hk i en b25
jarli Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 ypperlig hvis man skal bygge turbo på 325 motor:)1500.- Er det fra eta motoren? eller er det diesel veiv?
Bmw323i Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 hmm, 1500 var veldig billig?! så en i svergie nå for 3500! ot: hvordan blir kompresjonen med denne veiven og b20 staker?
TOREBMW Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 det er veldig billig ja..jeg husker ikke hvilken komp det blir kan sjekke
Pedi Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 den er ikke avballansert.er bare orginal..man bruker disse i lag med b20 råder når man bygger turbo.det er lengre slag i denne..får ikke mere hk i en b25 Tore, dette kunne jeg gjerne sagt deg i kveld - men vil bare opplyse om at rådene fra b20, b23 og b27 er like. 130mm. Så det hjelper ikke å bytte fra b27 til b20 staker da... Tror du tenker på ditt forrige turbobygg (M20 b25), der du brukte b20 staker (130mm) istedenfor b25 staker (135mm)...
stian329 Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 hmm, 1500 var veldig billig?! så en i svergie nå for 3500!ot: hvordan blir kompresjonen med denne veiven og b20 staker? Med denne veiva og 130mm(320i) staker blir kompresjonsforholdet 7,97:1 og det må jo sies å være optimalt 448,65cc + 64,33cc / 64,33cc = 7,97
TOREBMW Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Skrevet Desember 8, 2005 den er ikke avballansert.er bare orginal..man bruker disse i lag med b20 råder når man bygger turbo.det er lengre slag i denne..får ikke mere hk i en b25 Tore, dette kunne jeg gjerne sagt deg i kveld - men vil bare opplyse om at rådene fra b20, b23 og b27 er like. 130mm. Så det hjelper ikke å bytte fra b27 til b20 staker da... Tror du tenker på ditt forrige turbobygg (M20 b25), der du brukte b20 staker (130mm) istedenfor b25 staker (135mm)... så jeg hadde rett da alikevell.på en måte hehe..man bruker iallefall b20 staker på denne veiva
Pedi Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 Med denne veiva og 130mm(320i) staker blir kompresjonsforholdet 7,97:1 og det må jo sies å være optimalt 448,65cc + 64,33cc / 64,33cc = 7,97 Hvilke stempler snakker vi om her da? Tore hadde i sin gamle motor 2.5 veiv (med mindre slag enn 2.7 veiva), 130mm staker og neddreide b25 Kat stempler såvidt jeg husker. Og fikk en komp på 7.9:1.... Stemmer ikke dette Tore? Eller husker jeg SÅÅÅ feil?
stian329 Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 Med denne veiva og 130mm(320i) staker blir kompresjonsforholdet 7,97:1 og det må jo sies å være optimalt 448,65cc + 64,33cc / 64,33cc = 7,97 Hvilke stempler snakker vi om her da? Tore hadde i sin gamle motor 2.5 veiv (med mindre slag enn 2.7 veiva), 130mm staker og neddreide b25 Kat stempler såvidt jeg husker. Og fikk en komp på 7.9:1.... Stemmer ikke dette Tore? Eller husker jeg SÅÅÅ feil? Mitt regnestykke er basert på M20B25 med 8.8:1 stempler som gir et clearance volum på 53,25cc originalt. Setter du i dieselveiva og 130mm staker så øker clearance volumet med 11,08cc til totalt 64,33cc. Jeg syns det var litt snodig med 130mm staker, dreide 8,8 stempler og 2,5veiv... Man får jo da et vendepunkt som er 5mm lavere enn originalt og dette øker jo clearance volumet med 27,7cc fra 53,25cc til totalt 80,95cc. 2,5 slagvolum = 415,42cc 415,42 + 80,95 / 80,95 = 6,13 i kompresjonsforhold....... Tok dere cc-måling? Plana toppen masse?
Bmw323i Skrevet Desember 8, 2005 Skrevet Desember 8, 2005 fine formler, skulle gjerne hatt litt forklaringer og sånn på de, ligger de på nett en plass? begynner å bli masse ot her nå, kanskje vi burde skjerpe oss, eller starte en ny tråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå