Truls 87 Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Etter at det ble kaldt ute har jeg slitt med at motorn blir seint varm, mye seinere enn fatterns E46. Tempen har også vært veldig ujevn. Først oppe på normal temperatu, også plutselig nede på nesten blå igjen osv. Nå den siste tida har jeg ikke fått normal temp på den i det hele tatt. Den har lagt seg jevnt på streken over blåmerkinga. Er det noen som har opplevd liknende? Tror dere det er termostaten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Får du varme inn i bilen? Eller bare lunka der også? Hvis så, termostat. Hvis bilen blir varm, men bare ikke på intrumentet kan føleren for temp.instumentet tatt kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2005 det kommer noe varmt, men det er ikke veldig bra... kan jo også nevne at jeg har luftet anlegget. dette hjalp vel noe, men det blei altså ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Det er termostaten. Jeg hadde det også sånn at bilen ga litt varme, klarte ikke å komme opp på normaltemp på vinterstid osv. Når jeg byttet byttet termostaten ble varmeapparatet knallbra og bilen ble mye fortere varm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Termostaten som har låst seg i åpen posisjon kanskje..? Da kjører den vannet gjennom systemet hele tiden slik at det kjøles for mye i radiatoren. Det rekker ikke å bli varmt mens det er i motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Hm tror jeg har lignende problem med min bil, kanksje ikke i like stor grad, Men en ny termostat koster vel ikke mye, både i innkjøp og fiksing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Tror jeg betalte 250kr eller noe hos BMW. Greit nok at det ikke er dyrt for termostaten, men deksler, radiator og vifte må bort for å komme til der termostaten ligger. Litt stress, men det er jo bare morro å skru litt på egen bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 89,90 for termostat hos Biltema og en tier eller noe for pakning. Men tror ikke de har til alle BMWer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Blir radiatoren varm før motoren er kommet til arbeidstemp? (Ca 80-90 gr. )Da er termostaten open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2005 Takk for hjelp! Da blir det en tur til stenshagen for å kjøpe ny termostat, så får vi se i helga.. Da fikk jeg jo noe å drive med også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 jeg har også dett problemet, men kan det ha noe med at det er IC på bilen, og den kjøler mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 jeg har også dett problemet, men kan det ha noe med at det er IC på bilen, og den kjøler mye? Tviler eg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Du tviler på det er IC på bilen eller at den kjøler mye? uansett blir det å termostaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Termostaten som har låst seg i åpen posisjon kanskje..? Da kjører den vannet gjennom systemet hele tiden slik at det kjøles for mye i radiatoren. Det rekker ikke å bli varmt mens det er i motoren.. ja, eller at den er litt åpen til tider, og eller helt åpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 det er termostaten, den lar motoren få for mye kjøling, vannet går igjennom radiator og motor blokk når den er kald, vannet skal bare surre rundt i blokka når den er kald, ettervært som den blir varm slipper den igjennom litt mere vann osv.. hadde samma problem på gamle Mazdaratien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå