Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at det ble kaldt ute har jeg slitt med at motorn blir seint varm, mye seinere enn fatterns E46. Tempen har også vært veldig ujevn. Først oppe på normal temperatu, også plutselig nede på nesten blå igjen osv. Nå den siste tida har jeg ikke fått normal temp på den i det hele tatt. Den har lagt seg jevnt på streken over blåmerkinga. Er det noen som har opplevd liknende? Tror dere det er termostaten?

Skrevet

Får du varme inn i bilen? Eller bare lunka der også? Hvis så, termostat. Hvis bilen blir varm, men bare ikke på intrumentet kan føleren for temp.instumentet tatt kvelden.

Skrevet

det kommer noe varmt, men det er ikke veldig bra... kan jo også nevne at jeg har luftet anlegget. dette hjalp vel noe, men det blei altså ikke bra

Skrevet

Det er termostaten. Jeg hadde det også sånn at bilen ga litt varme, klarte ikke å komme opp på normaltemp på vinterstid osv. Når jeg byttet byttet termostaten ble varmeapparatet knallbra og bilen ble mye fortere varm...

Skrevet

Termostaten som har låst seg i åpen posisjon kanskje..? Da kjører den vannet gjennom systemet hele tiden slik at det kjøles for mye i radiatoren. Det rekker ikke å bli varmt mens det er i motoren..

Skrevet

Tror jeg betalte 250kr eller noe hos BMW. Greit nok at det ikke er dyrt for termostaten, men deksler, radiator og vifte må bort for å komme til der termostaten ligger. Litt stress, men det er jo bare morro å skru litt på egen bil...

Skrevet

Takk for hjelp! Da blir det en tur til stenshagen for å kjøpe ny termostat, så får vi se i helga.. Da fikk jeg jo noe å drive med også:P

Skrevet
jeg har også dett problemet, men kan det ha noe med at det er IC på bilen, og den kjøler mye?

Tviler eg på. :wink:

Skrevet
Termostaten som har låst seg i åpen posisjon kanskje..? Da kjører den vannet gjennom systemet hele tiden slik at det kjøles for mye i radiatoren. Det rekker ikke å bli varmt mens det er i motoren..

ja, eller at den er litt åpen til tider, og eller helt åpen

Skrevet

det er termostaten, den lar motoren få for mye kjøling, vannet går igjennom radiator og motor blokk når den er kald, vannet skal bare surre rundt i blokka når den er kald, ettervært som den blir varm slipper den igjennom litt mere vann osv..

hadde samma problem på gamle Mazdaratien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...