Bjørn Egeberg Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Hei sann har akkurat solgt en bil E30 325i og lurer på hvordan dere hadde reagert på noen "problemstillinger" som oppsto. Bilen var veldig etterspurt og hendvendelsene sto i kø. Du gjør en avtale om salg til en pris,og dere blir enige om når salget skal foregå, kjøper ringer og har en "god unnskyldningl" for at han ikke kan kjøpe den dagen som vi har blitt enige om og ber om utsetelse en dag. samme dag får du en henvendelse om at en kjøper kan komme på timen og kjøpe usett til samme pris. Neste dag får du henvendelse om og utsette kjøpet noen dager til, men sier at han er veldig interesert i bilen og vil ha den, kjøperen som ville kjøpe usett ringer og sier at han kan hente bilen + 2000 ekstra neste dag,var litt sent på dagen derfor. så til spørsmålet hva hadde du gjort. 1-holdt opprinnlig avtale selv om det er utsettelser? 2-slått til på kjøp av usett kjøper + 2000? 3-eller sagt at nå tar det av, så jeg vil vente lenger? Jeg har valgt en av disse,vet du det så hold det for deg selv, er inntresert i hva folket mener. Mvh bjørn egeberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Nr 2. Første kjøper har allerede brutt "avtalen" da han ikke kommer til avtalt tid og bare utsetter. Så sant du ikke kjenner kjøper 1 og vet han er til å stole på hadde jeg solgt til nr to på flekken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Selg til første person som kommer med pengene. Edit: skriveleif. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Jeg hadde holdt avtalen om utsettelse én dag for han første kjøperen, men da han ringte tilbake og ba om utsettelse "noen dager til" hadde jeg informert ham om at jeg hadde kjøper, men at han tross alt var først i køen og kunne få den for det _i dag_, hvis ikke ville jeg solgt til nestemann. Noen dager hadde jeg ikke holdt på den. Som regel er disse som trenger "noen dager" også de alt bare koker vekk i ingenting med. Det betyr vel at jeg ville gått for 2'ern den andre dagen. Må også si at jeg generelt sett misliker å avtale "ja, du skal få den" med folk, men det er nok den mest riktige måten å gjøre det på. Bor man f.eks. langt unna eller trenger lån har man behov for en dag eller to for å få ordnet alt slags ting, og man gidder jo ikke begynne å ordne slike ting før man vet man får bilen. Vet selv hvordan det er å tro man har kjøpt noe og så bare endrer selger mening. Det suger rett og slett bigtime.. men samtidig er det fristende å si "ingen avtaler, første mann med pengene får den". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 To ting: 1. Du kan sei til han som har bedt om utsettelse at du har fått eit høgare bud, og sjå om han byr meir... 2. Du kan sei til han som ville kjøpe bilen usett at du har fått eit høgare bud enn han, så ser du kor mykje meir han er villig til å gi... Dette kan slå begge vega... Byr han meir, så selg til han... Viss han då trekke seg ifrå salget, så selge du til han som har utsett det eit par daga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Den som kommer først med pengene, får bilen. Money rules! Sånn er det bare. Er folk nok interresert, betaler de på forskudd. Tør han ikke det, men må se bilen først, risikerer du at han/henne ikke skal ha bilen.Så finner han med pengene i hånda seg en annen bil. Han skal tydeligvis ha bil NÅ. Da sitter du der med skjegget fullt av postkasser. Prøv og selg bilen da, etter en uke. Folk som skal ha bil, følger godt med i markedet, og legger merke til at en bil blir forsøkt solgt flere ganger. Ta pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Gunnar har gode poeng der.. Men desverre er det mange som sier de skal ha bilen og ikke dukker opp, har bestandig uendelig med unskyldninger, helt til de ikke skal ha den likevel. Da er det kjedelig og sagt at bilen er solgt til andre som har ringt! Opplevd dette ved flere anledninger desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Må si meg enig med resten av gjengen her. Ta valg nr 2 du..utsettelser fører aldri til noe godt, og du kan fort miste et eventuelt salg pga dette. det er slik verden er blitt..hard&brutal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Valg to helt klart, hvis han da ikke setter inn litt "håndpenger". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Egeberg Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2005 som det sto har jeg solgt,jeg er vel mer ute etter hva dere ville gjort,har valgt en av di 3 jeg. drøyer litt med fasit,men i morgen kveld tenker jeg. Noen/en eller flere har valgt riktig svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Valg to helt klart, hvis han da ikke setter inn litt "håndpenger". Den støtter jeg. Har brent meg et par ganger på: "Hold bilen et par dager så kommer jeg da...." Derfor sier jeg når jeg nå skal selge bil: Først til mølla får først male, med det mener jeg selvfølgelig at førstemann med penger får bilen. En annen sak er hvis denne kjøperen som vil utsette ett par dager setter inn et depositum på noen lapper, som han er innforstått med at han mister hvis han ikke overholder avtalen. Da kunne jeg ha gjort dette. Jeg har gjort det med et par stykker og det har fungert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Read my word (Som det heter): Alltid håndpenger, nr 1 for da vet du at kjøper faktisk kjøper bilen, hvis ikke beholder du håndpengene, og nr 2 for da veit kjøper at du ikke selger bilen til en som kommer med et høyere bud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Jess håndpenger er tingen. Hvis kjøper er langt unna, så setter du opp en salgskontrakt, med hvor mye som skal betales i håndpenger, og en realistisk overtagelsedato. Og fakser til kjøper han skriver under å fakser tilbake. På den måten vet kjøper at han har kjøpt seg en bil, og du vet at du har solgt den. Hvis ikke så er du ihverfall et antall lapper rikere. 5000 er en grei sum (så lenge bilen er verdt litt da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Jeg ville informert nr 1 om at jeg har en selger klar, og sagt at jeg selger til han om han ikke holder avtalen. Så da ville nok mest sannsynlig nr. 2 fått bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Selg den til den førsten som skal ha den og kommer å henter den, så for å vær høflig så ringer du han som ikke kom å henta den å sier at den er solgt..enkelt å greit. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå