Gå til innhold

Forgasser

Sverrre
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Er det noen som har forgasser til min 316 E30 ligende? skulle gjerne hatt en

ikke for å si noe galt her, men jeg ville gitt opp de originale gasserne!

Jeg hadde 316 forgasser og gassern kødda hele tida, jeg fikk tak dobbel weber og innsug som passa til denne. Det blei knall og det gikk MYE bedre enn den gamle! du kan også bruke forgasser fra sierra 2 liter (to-trinns med manuell choke) hvis du får tak i innsug da.. hør litt rundt så ordner det seg sikkert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes insugg til m10 motorene som sierra gasserne går rett på, jeg vet ikke hvor du får kjøpt de eller om de fremdeles er i produksjon, men det finnes sikkert endel slike rundt omkring...

Eller så kan du bygge om til innsprut da, men det er litt mer jobb, men absolutt ikke umulig, du bytter kun innsug og ledningsnett og monterer ei pumpe, jeg har alt du trenger til dette hvis det er interessant...

Hvis du betaler frakt så kan jeg sende deg to stk 316 gassere, jeg er uviss på standen, men det er noen jeg fikk tak i etter at jeg fikk problmer med min, men rakk aldri prøve de pga jeg fikk tak i weber`n...

men som sagt er de gasserne bare trøbbel.. har hørt om mange som har banna bilen opp og ned på grunn av disse...

Det beste og letteste for deg er å prøve å få tak i et sånt innsug jeg nevnte, legg ut en annonse på BMWCCN, det er det mange som har mye rart liggende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 10 months later...

Jeg blåser liv i en gammel men relevant tråd her jeg.... det ser ut som chocke-spjeldet er det som forårsaker startproblemene mine. Er det noen som fortsatt har liggende en forgasser som passer?

Er ikke motstander av å gjøre noe weber eller Sierra, men jeg skulle helst hatt bilen på veien ganske raskt uten å skru for mye custom.

På forhånd takk.

mvh,

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...