mAZE Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Har jo lagt inn mange ting fra kameraet mitt før, med DV kassetter. Men jeg skulle legge inn igjen noe nå og da vil ikke maskina det. Den finner ingenting. Har prøvd forskjellige USB uttak på maskina uten hell. Første gangen jeg satte inn kabelen i feil USB fikk jeg beskjed om at kameraet måtte ha USB 2.0, ikke noe slikt nå. Eneste som kommer opp nå er bildene på minnebrikka. Har prøvd å lagt inn program og drivere på nytt uten at det gjorde noe nytte. Så da lurer jeg på om noen av dere har vært borti dette problemet før? Har prøvd org programmet som følger med kameraet, Motion DV og Pinnacle. Så er nok ikke programmet som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 ....brukar du USB kabel så må du passe på at det er ein USB2.0 kompatibel kabel. Du bør bruke FireWire til video... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 altid altid altid firewire... du er ikke den eneste som har problemer med det der.. alle ting som har med film, og importering/eksportering er noe jævla herk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2005 ....brukar du USB kabel så må du passe på at det er ein USB2.0 kompatibel kabel.Du bør bruke FireWire til video... Jeg skrev jo at jeg bruker det... Gjorde ikke det første gangen jeg skulle legge inn film og fikk da beskjed om det, men bruker nå USB 2.0 ja.. Firewire har jeg da ikke, men trengt ikke dette forrige gang jeg la inn film. Derfor jeg synes det er litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Gutter! ...bytt til Mac, og dette er ikkje kødd. Har aldri problem, men så er det berre FirWire som overfører video hjå oss...heldigvis! Så har me FinalCut ProHD..som er grunn nok i seg sjølv, eller iMove HD som føl med dersom ein skal gjere einkle produksjonar. ....alt knirkefritt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 jeg har jobbet en del med film på Mac... finelcut pro. det er bedre .. men fremdeles ikke noe fantastiske saker .. Mac funker derimot bedre til å modelere i 3d.. og vectorgrafikk... det er lettere .. men film er uansett noe shiit å få til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 jeg har jobbet en del med film på Mac... finelcut pro. det er bedre .. men fremdeles ikke noe fantastiske saker .. Mac funker derimot bedre til å modelere i 3d.. og vectorgrafikk... det er lettere .. men film er uansett noe shiit å få til ...hehe, film er ein utfordring ja....men ikkje noko problem! FinalCut Pro HD.."the finest ther is" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2005 Hvilken type Firewire skal jeg bruke da a? Er noen å ta av. Og da skal jeg bruke DV utgangen og ikke USB utgangen på kameraet da? Blir kvaliteten på filmen bedre da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 finalcut bedre en Premiere ? tja.. men green screen er vel litt lettere på Premiere har jeg hørt.. aldri prøvd sjæl, men .. Brukes det Adobe aftereffects og greier også eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 ...ja eg vil ikkje seie at Premier er så ekstremt. Du har meir handlingsfriheit i FinCut. ....+ at Greenscreen må ikkje vere grønn eingong Har jobba mykjemeir i FC enn i AP så eg er nok litt farga. Likar faktisk AVID bedre enn AP....men ingen av dei sler FC. Det er nok FC som ledar ann i dei store produksjonane og.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2005 Og alt dette spurte jeg om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Høres ut som du har jobbet en del med film... jeg har nettopp ferdigstillt en produksjon jeg har drevet med de siste ukene nå. Filmen handler faktisk om en BMW.. kunne det vært av interesse for deg å gi meg en tilbakemelding på arbeidet, ovex ? eller blir det kanskje helt uti natta..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 ...kom igjen...det er då berre gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Og alt dette spurte jeg om... ...ja viste du ikkje det??..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 ja ok .. har du en mailadresse eller enda bedre ... MSN... filen er på 38000 kb.. så det går vel ikke å sende over mail .. trur jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå