acewolf Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Hei! JEG HAR EN 316 M40 MOTOR. Problemet var at den tikket noe helt jævlig, så jeg kjøpte nye ventil løftere, kamaksel, og den oljespreder stanga, altså et fullt kamsett. Mye av tikkinga forsvant. Problemet er nå at den tikker hvis jeg er alene i bilen, men hvis ejg trekker en henger eller har folk i bilen så tikker den nesten ikke i det hele tatt! Kan noen hjelpe meg ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 trur nesten eg hadde vorte redd da! godt spørsmål... ettersom du har skifta det mekaniske på bilen, ser eg eigentleg ingen grunn til at den skal tikke.. lenge sia du fiksa den? min tikke litt i byrjinga etter at eg fiksa toppen på den, men det ga seg etter eit par mil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Den tikker ikke da du har andre i bilen!?! Sikker på at dette ikke bare er innbilning? Men hvis det stemmer som du sier så tror jeg ikke det har mye med ventilene å gjøre, da er det noe annet som "tikker". Men uansett, hvis du har bytta innmaten i toppen så skal den ikke tikke! Det gjorde ikke min ihvertfall, før jeg hivde på litt for tynn olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Det første du gjorde var å fylle bilen med folk og sette på henger etter fiks på verksted?Ikke for at det har noe å si,men tikket det meget mye før,også nå etterpå hører du etter alt som er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Kan noen hjelpe meg ??? Jeg tror faktisk at hvis du skifter til en annen olje, så forsvinner problemet ditt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Kan noen hjelpe meg ??? Jeg tror faktisk at hvis du skifter til en annen olje, så forsvinner problemet ditt... min tikker også, men en del kommer fra dysene, vet du hva jeg kan gjøre for at det skal forsvinne? tror kanskje jeg må bytte olje og, hvor tykk/tynn bør den være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Dysetikk kan du bare glemme å få vekk desverre. Men hvis ikke din motor lager mer lyd enn at dysene "bråker" - da bør du være fornøyd med motorlyden også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 dysene tikker nok ikke så høyt.. da har du ufattelig god hørsel.. "jeg lå en søndags morgen og tenkte på gårsdagens natt, da det gikk en spurv over tunet og trampet som besatt.." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 dysene tikker nok ikke så høyt.. da har du ufattelig god hørsel.. "jeg lå en søndags morgen og tenkte på gårsdagens natt, da det gikk en spurv over tunet og trampet som besatt.." Sant nok, men jeg skal være så ærlig at jeg kan forstå han. I 1996 bygget jeg en rimelig påkostet M20 b25 motor, og den gikk så rolig at dysene irriterte meg mens jeg kjørte... Jeg la endog BMW-butikken et besøk, men de ville jo ha 1000 kr stykke for dysene.... Så da fikk det bare tikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acewolf Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Ok Takk for alle svara... Den tikket noe helt jævlig før jeg ordnet dette. Hørtes ut som noen sto med hammer og meisel oppi blokka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå