Gå til innhold

Oppshining av Konebilen...Ferdig oppshinet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter skal også konebilen her i gården få seg en oppstramming, bilen er en 1990mod 520i E34.

Fra før så har bilen angel eyes lykter fra Inpro, klarglass blinklys framme, hvite sideblink, el. m-look speil, 60-40 senking fra AP og 19" Rial felger.

Planer for vinter`n:

Div styling er handlet inn, Rieger E39 m-look frontfanger, bakrute cap, sideskjørt, E30 M3 vinge med flap. Bakfanger er enda ikke bestemt....

Dette skal monteres iløpet av vinteren sammen med en hel-lakkering av bilen.

Har også kjøpt "nytt" interiør til bilen som skal inn, hvitt elektrisk 2+2 M5 skinn.

Videre skal det gjøres noe med maskinisten, ikke helt bestemt hva enda men det blir enten å bytte til en større/24v motor eller overhale toppen på den som står i nå, vi får se hvor mye ekstra tid jeg får... :)

Alle demperne skal også byttes ilag med div. andre ting som er slitt i understellet.... 8)

Sånn såg den ut når vi parkerte den før vintern nå:

520014.jpg

Her er fanger prøvemontert:

bilde(025).jpg

Bilder kommer så snart det blir gjort noe, men jeg regner med at den første måneden nå kommer til å gå med til hamstring av deler mens jeg prøver å gjøre ferdig min egen bil... :lol:

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  ovex skrev:
....er fronten plast? Eller er det grunna glasfiber?

Som regel kommer fabrikknye deler fra fabrikken levert med sort grunning.. det ser du hvis du f. eks. bestiller ei dør, ett panser eller ja i dette tilfellet en frontfanger fra ett verksted/internett etc. da er de som regel grunnet med sort :)

Trukke han hadde kjøpt den fangern der om den hadde vært i skrøpelig plast nei, for i hvert fall JEG har funnet ut at han er kvalitetsbevist! :D

Fint at "konebilen" også får seg litt shining, stå på! :P

Skrevet

Dette blir nok bra ja..pen bil fra før også da.. :)

ovex skrev:

Det er nok ABS-plast ja..Rieger bruker vel omtrent bare det på de nyere delene..

Skrevet
  Patrick B skrev:
Du har visst mange råe prosjekter etter hvert! Digger den E24`en du har!

Takk for det du...:)

ovex skrev:

Fronten er i plast ja så vi får se hvor lenge den lever.... :twisted:

Håkon skrev:
Blir ikke bilen veldig lav med slik styling ?

Jo det ser ut til at den blir lav ja... Håper egentlig den kommer opp litt med nye støtdempere... Hvis ikke så skal det nok gå bra... 8)

Skrevet
  bmw_728i skrev:
Trukke han hadde kjøpt den fangern der om den hadde vært i skrøpelig plast nei, for i hvert fall JEG har funnet ut at han er kvalitetsbevist! :D

Du tar nok skammelig feil her... ;)

Tror alt fra Rieger er ABS-plast. Fangere, skjørter, bakrutespoilere, lyktelister, etc. Men selv om det er plast er det ikke nødvendigvis skrøpelig..

Skrevet
  Gunnar skrev:

Tror alt fra Rieger er ABS-plast. Fangere, skjørter, bakrutespoilere, lyktelister, etc. Men selv om det er plast er det ikke nødvendigvis skrøpelig..

Alt vi har fra Rieger er iallefall plast, front, sideskjørt og bakrutecap.

Har prøvd glassfiberfront før... håper denne er bedre egentlig.. Glassfiberen sprekker jo utrolig fort, skulle tru at plasten vil bli litt mer "elastisk" så den tåler å ta nedi asfalten et par ganger før den sprekker.... 8)

Skrevet

ABS plast er et kvalitetstegn fra skikkelige produsenter. En kompis av meg frontkolliderte med sin Civic og kodemnerte en Audi Coupe. Wings West fronten på Civicen i ABS plast var like fin! Glassfiber sprekker lett og kjennetegner ofte billig replika styling.

Skrevet
  S3TR skrev:
ABS plast er et kvalitetstegn fra skikkelige produsenter. En kompis av meg frontkolliderte med sin Civic og kodemnerte en Audi Coupe. Wings West fronten på Civicen i ABS plast var like fin! Glassfiber sprekker lett og kjennetegner ofte billig replika styling.

Ikke enig i det hele tatt. Rieger fronten jeg hadde som var av plastikk knakk i to en gang jeg tok nedi.

Hekken har fått gjennomgå den også, i diverse murer :oops: Men den er like hel, den er av glassfiber. Glassfiber tåler mye mer, ikke uten grunn båter er laget i glassfiber og ikke plastikk(unntak her er pioneer :shock: )

Aldri mer plastikk på bil for min del ihvertfall.

Skrevet
  eriklepe skrev:
  S3TR skrev:

Ikke enig i det hele tatt. Rieger fronten jeg hadde som var av plastikk knakk i to en gang jeg tok nedi.

Hekken har fått gjennomgå den også, i diverse murer :oops: Men den er like hel, den er av glassfiber. Glassfiber tåler mye mer, ikke uten grunn båter er laget i glassfiber og ikke plastikk(unntak her er pioneer :shock: )

Aldri mer plastikk på bil for min del ihvertfall.

Nå er vel pioneer jollene noe av det mer holdbare når det gjelder å kjøre på skjær og evnt krasje i fjell o.l med da :wink:

Skrevet

Da var interiøret i hus, må si meg godt fornøyd med det til den prisen vi fikk det til. Det var til og med varme i baksetene og el regulering av baksetene...:) Midtkonsoll og dørsider var også trekt i skinn. Bake var det også gardiner i dørtrekka... Med litt shining av interiøret blir det nok knall!! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...