Gå til innhold

Ble påkjørt bakfra

TorErling
 Share

Anbefalte innlegg

Var så uheldig at en dame klarte å kresje rett i baken på meg i dag, skulle til venstre og ventet til det var klart i det motgående kjørefeltet, også kommer en lancer rett i baken på meg i ca 50 km/t. Det første jeg ser når jeg kommer ut av bilen er at lanceren er HELT most , panseret var krøllet helt opp til frontvinduet og fronten så helt jævlig ut , men når jeg så min mor sin bil (kjørte min mor sin E36) , så var det ikke så jævlig, må sikkert nok ha ny støtfanger, men ingenting av metallet var blitt bærørt. Dette sier vel litt om forskejlden på styrke i biler?

Så nå sitter jeg her med vondt i nakken, får ta meg en tur på legevakten i morgen, visst det ikke gir seg. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dette er noko som lege bør sjå på, og kartleggje. Dette er som dei andre her skriv viktigt dersom det skulle vise seg at det er noko du må gjerer noko med i ettertid... Kryssar uansett fingrane for at du berre er litt ømm og stiv. Må ikkje nødvendigvis vere noko.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå til lege,men det er ganske vanlig og bli litt stiv i nakken etter en kræsj.Opplevde dette og dro på legevakta,men er ikke mye de gjør der.Kjente litt på nakken og skrev at den var øm etter ulykke.Men da har du ihvertfall ting på papiret.Den ømme nakken ble borte lenge før merkene av sikkerhetsbelte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du en bil i rævva i 50km\t så kan jeg garantere at mer en støtfangern din er ødelagt. en bil på 1,3 tonn(?) i 50 km\t blir fort noen tonn hvis du skjønner. hadde tatt bilen på verksted og fått den sjekket fort som faen hadde det vært meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis E36en ikke har noen skader av et slikt sammenstøt er det DÅRLIG bilkonstruksjon! Bra som konstruksjon, dårlig som bil! Biler SKAL deformeres for å verne de som befinner seg inni den! Skulle biler tålt alt hadde de bare vært massive stålbjelker. Det hadde blitt noen sinnsyke smell, og vi hadde fått sinnsykt mange flere skader i ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis E36en ikke har noen skader av et slikt sammenstøt er det DÅRLIG bilkonstruksjon! Bra som konstruksjon, dårlig som bil! Biler SKAL deformeres for å verne de som befinner seg inni den! Skulle biler tålt alt hadde de bare vært massive stålbjelker. Det hadde blitt noen sinnsyke smell, og vi hadde fått sinnsykt mange flere skader i ulykker.

Dette viser nok en gang hvilken enorm kunnskap Gunnar sitter inne med.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo berre det når F1 bilene krasjer i sjuk fart... Det optimale hadde vore ein bil som hadde gått lett i "oppløsning" når du kresjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så just en test av bilen Smart, til å være en bitteliten bil så er den veldig sikker. Det er en stålkonstruksjon som skal verne de som sitter inne i kupeen, men når en liten bil er så hard og sikker smeller, så blir dermed kollisjonskreftene veldig sterke. Det ironiske er at når Smart'en smeller i en murvegg i ca 70km/t, så er kupeen nesten helt intakt, men de som sitter i bilen dør pga deselerasjonskreftene.

Hvis man er så uheldig å smelle en gang, så er front kollisjon det sikreste. Da har de indre organene mindre plass å bevege seg på, mens i en sidekollisjon så kan kollisjonskreftene rett og slett få de indre organene til å rive seg løs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...