320it Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Har forhørt meg hos iggee nå, og fant ut at det var ganske rimelige priser der. Eneste er jo hvor mye toll jeg må betale.. Noen som vet? Fikk bare vite at det kostet 45$ for "shipping" Det er vell bare frakten eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Du skal nok ikke betale noe toll. Det du skal betale, er merverdiavgift (tidligere kalt "moms"). Den er på 25%. Mva skal betales på prisen av produktet pluss frakt. For å kjapt regne ut, så ganger du totalsummen (i norske kroner) med 1,25 (én komma tjuefem ). Må også plusse på rundt 160,- i "ekspedisjonsgebyr" fra tollvesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Du skal nok ikke betale noe toll.Det du skal betale, er merverdiavgift (tidligere kalt "moms"). Den er på 25%. Mva skal betales på prisen av produktet pluss frakt. For å kjapt regne ut, så ganger du totalsummen (i norske kroner) med 1,25 (én komma tjuefem ). Må også plusse på rundt 160,- i "ekspedisjonsgebyr" fra tollvesenet. sikker? skulle en gang bestille sko på nettet. sko for 1100, men det ble til slutt 2200, altså det dobbelte. har derfor aldri kjøpt ting på nettet før eller siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Stemmer det ja. Har kjøpt en god del ting og tang fra USA, og det man må betale er moms på totalsummen (både varen og frakten) og tollgebyr. Ergo er det varens pris + frakt * 1.25, pluss noen kroner i gebyr. Det tror jeg varierer litt med pris. Mener jeg betalte 80,- i tollgebyr på siste pakken, den kostet ca. 400,-. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå