Gå til innhold

Tannstang/styreledd E36 coupe

Cappel
 Share

Anbefalte innlegg

I går kontrollerte jeg foringene på fremre bærearmene og fant at disse var utslitt.

Men jeg fant også at det også var en liten slark i styringen. Når jeg holdt i hjulet kl 3 og 9 og vred det ut og inn, var det 1-2 mm dødgang, men kun på venstre side. Høyre side var helt fast.

Lurer på om dette er selve tannstanga eller om det kan være en av overgangene mellom tannstang og styreleddene på venstre siden? Endeleddet på styreleddet så OK ut, samme med bærekulene, de er relativt nye.

Hvis det var tannstanga, burde det ikke vært dødgang på begge sider i så fall? Har ikke veldig lyst til å kjøpe ny tannstang siden den koster, så hvis noen har noen tips før jeg plukker det ned, så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme problem på min E36 nå i vår! da var det indre endeledd som var slark i..jeg byttet liksågreit både indre og yttre endeledd på begge sidene da. og etter en 4-hjuls kontroll ble alt bare helt nydelig :D ..

hvis du har slark i et av de leddene så vil det jo selfølgelig føre til litt ekstra dekkslitasje, spes på sommeren!!

hvis det hadde vært tannstaget så ville du nok hadd slark/dødgang på begge hjula ja..

Leddene koster ca 350pr stk hos Mekonomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...