Gå til innhold

Flere som er lei av biler med stilt kmstand?

Frank S.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen andre som har hatt problemer med kilometerstand som er stilt tilbake?

En kamerat var og kikket på en 320cab som han fant på autodb. var stilt 50 000 tilbake fant han ut ved å kontakte gamle eier. den nye eieren hadde fått beskjed om at den var stilt tilbake 50 000 i tyskland, men å nevne det til han kameraten min som ville kjøpe den gjorde han ikke.

Samme kameraten kjøpte en golf som han fant ut at var stilt tilbake 100 000!! Fikk utskrifter av gamle eu-kontroller.

Har dere andre oppdaget mye av triksinga med kilometer stand eller er det bare kameraten min som har uflaks med sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et tips av BMW på hamar, om at man på bmw kan se at det er gjort, rett og slett ved at det dukker opp et punktum etter kmstanden... er en bug som er lagt i elektronikken visstnok... de sa at dette sikkert kan unngåes etterhvert da dataprogrammene som programerer inn ny km stand blir mer og mer avanserte, men igjen så skulle visstnok sånne ting bli lagret flere plassetr i bilen...

jeg vet ikke, men det var da det de sa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utorlig irriterende ja. Er nesten helt sikker på at min 318i var stillt tilbake før den ble importert til norge. Siden motoren tikket veldig selv om km-standen "bare" var 140000. Men er jo nesten ikke rart at folk faller for fristelsen for å stille tilbake eller. Regner med at det finnes en person som stiller tilbake telleren omtrent i hver eneste småby i hele norge. Koster vel omtrent 1500 kr og er gjort på 5-10 min. I hvertfall på e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er vel sånn at det lov å stille tilbake så lenge man sier i fra om det. ellers så er det vel ulovlig.

Når man kjører den speedometer testen så skal noen av de talla der vise de siste tallene i vin nummeret på bilen. grei måte å sjekke om speedometeret er byttet

M3Cabriolet: Hørtes interessant ut det med punktumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den "enkleste" måten å skru tilbake på er egentlig å få tak i et brukt instrumentpanel som har gått mindre fra en vrakbil? :) Bare passe på at dette ikke også er skrudd tilbake da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

standard på E36 er jo bare og nappe ut føleren på bakakslingen da.. har hørt mange som har gjort dette og da registrerer den ikke en eneste meter av det du kjører. når du setter den i igjen begynner den og gå på den den stod på når du kobla den ut..

vet av en her i kr.sund som har utstyr til og stille tilbake km.stand på de fleste biler..tar visst 2000 eller noe for det..så det er Veldig lurt og sjekke opp med servicer,eu-kontroller etc før man kjøper noe i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så lenge alt det andre fungerer normalt..turteller,temp,bensinmåler osv.. de fleste vet hastigheten på turtall i div gir..og til bykjøring etc har man lite bruk for det..men langkjøring kan være noe annet..

jeg kjørte uten speedo på celica`n jeg hadde fra kr.sund til Harstad :P Skummelt men heldigvis på natta da hele instrumentpanelet mitt plutselig tok kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...