Gå til innhold

Effektpotte, noen råd/synspunkter?


AC Schnitzer
 Share

Anbefalte innlegg

Simons er bra,men problemet er at de blir utbrent etter en del 100 mil og vil bråke mer og mer.Dette skjer ikke på de dyrere pottene.Kjøper du Remus,eisenmann eller supersprint så får du kvalitet,Forskjellen i lyd er kun at remus har en litt mørkere tone.Når det gjelder utseendet så har supersprint penest finish,remus er tung og oser av kvalitet,eisenmann ser litt mer ut som orginal,men bedre finish og flotte enderør.Hilsen en som har montert anlegg på bmw og prøvd alle på grunn av mitt yrke som mekaniker og bmw frelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mercer over c-klasse er laget for tyske menn i 40-50års alderen med pondus som vil skli komfortabelt og fort til/fra steder,bmw er for de samme folka,men med litt mer sportslige ambisjoner eller pressa skjema. Gamle sjefen ,50 og feit ,har ganske ny bmw m v8 og den er rask som fy,men det mangler ikke på komfort. ikke bråkern heller

kan vel hende at din sjef ikke trenger en så stor motor..

flere mercer som går raskt fra a - b! skjønner ikke helt hvor du vil henne!

for mercer har vel biler som går godt med stor motor osv og greier svinger veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons er bra,men problemet er at de blir utbrent etter en del 100 mil og vil bråke mer og mer.Dette skjer ikke på de dyrere pottene.Kjøper du Remus,eisenmann eller supersprint så får du kvalitet,Forskjellen i lyd er kun at remus har en litt mørkere tone.Når det gjelder utseendet så har supersprint penest finish,remus er tung og oser av kvalitet,eisenmann ser litt mer ut som orginal,men bedre finish og flotte enderør.Hilsen en som har montert anlegg på bmw og prøvd alle på grunn av mitt yrke som mekaniker og bmw frelst.

Du har ikke vært ute på prøvetur med disse? Tenker på hvordan du oppfatter lyden ved kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons er bra,men problemet er at de blir utbrent etter en del 100 mil og vil bråke mer og mer.Dette skjer ikke på de dyrere pottene.Kjøper du Remus,eisenmann eller supersprint så får du kvalitet,Forskjellen i lyd er kun at remus har en litt mørkere tone.Når det gjelder utseendet så har supersprint penest finish,remus er tung og oser av kvalitet,eisenmann ser litt mer ut som orginal,men bedre finish og flotte enderør.Hilsen en som har montert anlegg på bmw og prøvd alle på grunn av mitt yrke som mekaniker og bmw frelst.

Simmons anlegget på e30en min har stått på i 40tkm, lyden er den samme og det er kun overflaterust enkelte plasser. Lyden er slik jeg vil ha den, rolig og beskjeden brumming på tomgang og et godt snerr når du gir på. Har hatt simmons på to bmwer meds samme erfaring. Det eneste som er dumt med simons er enderørene, ikke alltid de faller i smak.

Men, ser ikke poenget med å betale 3ganger mer for å få stemplet Remus eller Sebring på potten! Jeg kaster ikke penger ut vinduet jaffal.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt Scorpion på en 325 E36, fornøyd med dette :wink:

Durer litt i cupeen når du kjører sent på lavt turtall (2.gir), men forsvinner når du kommer opp i litt fart.

På hvilket turtall område forsvinner støyen? :roll:

Er vel normalt at den bråker litt hvis den drar på tungt turtall...

Forsvinner vel på rundt 3000, husker ikke helt. ca 1/2 år siden jeg kjørte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt Scorpion på en 325 E36, fornøyd med dette :wink:

Durer litt i cupeen når du kjører sent på lavt turtall (2.gir), men forsvinner når du kommer opp i litt fart.

På hvilket turtall område forsvinner støyen? :roll:

Er vel normalt at den bråker litt hvis den drar på tungt turtall...

Forsvinner vel på rundt 3000, husker ikke helt. ca 1/2 år siden jeg kjørte med det.

Hva slags lyd bør man være ute etter hvis man kjøper Scorpion-potten? Har en 318, E36 :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt Scorpion på en 325 E36, fornøyd med dette :wink:

Durer litt i cupeen når du kjører sent på lavt turtall (2.gir), men forsvinner når du kommer opp i litt fart.

På hvilket turtall område forsvinner støyen? :roll:

Er vel normalt at den bråker litt hvis den drar på tungt turtall...

Forsvinner vel på rundt 3000, husker ikke helt. ca 1/2 år siden jeg kjørte med det.

Begynner å få bra fart i 5. gir da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en flott og kjapp "guide", bjalle!

Noen som vet hvor man kan få billige/billigste dobble Eisenmann eller Supersprint potter? Tenker da bare på enderøret.

Er til en E36 318i.

schmiedmann har i alle fall eisenmann. Skal vi høre med rabbater ved kjøp av 2 stk.? :) Eisenmann var ikke akkurat billig.

Ser Eisenmann har et ovalt rør som er 160x80. Noen som vet om dette blir litt for mye å gape over for den orginale m-tech diffuseren med dobbelt utløp, uten mod.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt Scorpion på en 325 E36, fornøyd med dette :wink:

Durer litt i cupeen når du kjører sent på lavt turtall (2.gir), men forsvinner når du kommer opp i litt fart.

På hvilket turtall område forsvinner støyen? :roll:

Er vel normalt at den bråker litt hvis den drar på tungt turtall...

Forsvinner vel på rundt 3000, husker ikke helt. ca 1/2 år siden jeg kjørte med det.

Hva slags lyd bør man være ute etter hvis man kjøper Scorpion-potten? Har en 318, E36 :oops:

Den er ganske dyb på lavt turtall, men blir kvass og fin når du drar på litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med han TDS duden. Noe som heter "godlyd", og noe som heter "Wannabe". Selv vokst opp i en alt for romslig HiACE, og megafon var påkrevd ved samtaler med baksetet.

En som kjørte Cab E36 320iA her i byen. I det andregiret slo inn, kunne jeg sverge på at han holdt 320km/h. Men da jeg passerte han stod det bare 75km/h på mitt speedometer. 8)

Simons vet jeg har godlyd på BMW Sekser. Kamerat har det på en M50 motor, meget bra lyd. Lav god romling, og stille og behagelig innvendig. Du hører det jo godt når nåla danser salsa ved 6000rpm da...men det finnes vel ikke noen bil som er stille der. Unntatt diesel... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel hende at din sjef ikke trenger en så stor motor..

flere mercer som går raskt fra a - b! skjønner ikke helt hvor du vil henne!

for mercer har vel biler som går godt med stor motor osv og greier svinger veldig bra

etter hva jeg kan skjønne har bilen hans 286hk,altså mer en de fleste uten at den er jåla opp.bmw og mb har alltid hatt en litt stramm og hva skal man si..noe diskre design. mb går bra det,men er noe mykere enn bmw som var det sportslige alt. jeg vil dit hen at hvis man har en svakt motorisert bil så blir den ikke bedre av å få mer lyd ut bak...? den vil jo fortsatt ikke dra skinnet av pølsa. gå over til fienden og kjøp am car hvis lyden har så mye å si. liker ikke de selv,men lyden er tøff. oser power. 1.8 m eff.anlegg blir ikke det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt Scorpion på en 325 E36, fornøyd med dette :wink:

Durer litt i cupeen når du kjører sent på lavt turtall (2.gir), men forsvinner når du kommer opp i litt fart.

Du som er Inge Monsen? var vel av deg jeg kjøpte scorpion potta mi. Må si jeg er veldig fornøyd med den. Lyden er er dyp å fin på lavt turtall! Jeg hører det jo ekstra godt siden jeg har automat og cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...