Morten318 Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Har en E36 318i 1995 modell.. Har et problem med at turtallet på motoren går sakte ned og holder seg oppe på turtall.. f.eks når jeg kjører på motorveien og trår inn clutchen så holder den seg litt på turtall før den synker nedover.. Smørte opp gassvaieren i motoren istad, men dette hjalp ikke.. Går bilen i noe nødmodus? gassvaier? Vet ikke om bilen bruker mer bensin enda da jeg ikke har målt den men den startet sånn på lørdag.. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acewolf Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Hei! Jeg har samme bil bare i 316. Jeg hadde det samme problemet, og det kan være så mangt. Først ville jeg sjekket luftmengdemåleren din, deretter sjekk om den suger falsk luft ved innsuget, kan hende det er en av de to pakningene som er der som har en liten sprekk. Skal du ha ny luftmengdemåler, kjøp denne fra koed i danmark, eller se om du få en billig brukt på en hogger. Denne koster nemlig ca 6000,- ny. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Men om luftmengdemåleren er ødelagt så skal vel bilen gå som en dass?? virker ikke som den går noe dårligere nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acewolf Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Ikke nødvendigvis. Jeg tok ledningen til min og du kan kjøre uten med nødprogrammet. Men hvis den ikke går dårligere i det hele tatt kan det være sprekk i en innsugspakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Takk for svar.. skal se litt på det i morgen.. få bilen inn i en garasje og se litt.. kan vel hende det er noe dritt som sitter i gasspjeldet å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acewolf Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Ja det er mye mulig. Men det er ikke et ofte problem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Hei! Regner med at du har sjekka luftfilteret. Et tett luftfilter kan gi deg slike problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Fiksed !!!! Bare å suse avgårde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hva var problemet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Smurte opp litt.. bare gassvaieren som ikke tålte kulda tror jeg.. var ikke noe mer enn det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Flaks det da, surt å betale 6000,- for ny luftmengedemåler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå