Gå til innhold

Bytte termostaten på 318i E-36

Schnellfahren
 Share

Anbefalte innlegg

kommer vel litt ann på åssen motor som sitter i bilen, jeg byttet termostat på min 323 E36 for et par uker siden, fant fort ut at for å komme til termostat huset måtte jeg ut med radiatoren, kåpa bak og vifta, ikke noen stor jobb. Når det er ute sitter det et mørkebrunt, rundt hus litt nede på blokka i framkant, (kan se det ved at 2 radiator slanger møtes her, med dette huset i midten) skrur bare ut det, sitter med 2 skruer oppe og 2 nede, de i bunn ser du ikke da de sitter under dette huset!

Når det er av ser du rett inn på termostaten, skifter ut denne og monterer sammen igjen!

Slik var det på min motor, men mulig det er lettere og komme til på en 4'er, at du slipper tappe kjølesystemet osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 3 skruer på termostathuset skur av de, vipp ut termostaten, sett i den nye å skru igjen.. ta av returslangen på radiatoren å fyll vann ned i motoren med vann/frostveske til det er fult.sett på igjen slangen å fyll opp ekspangsjonstanken til merket. og start opp bilen..og kjør bilen varm og komtroller vann...

har jeg glemt noe som må gjøres??hmm...lettere å gjøre det enn å skrive åssen det gjøres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...