Bimmerlars Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Hallois! Kan noen fortelle meg litt rundt denne motoren? Svakheter? Egentlig alt du føler jeg bør vite om denne motoren Drømmer om å turbokonvertere en slik motor en gang. Se www.limmet.se så skjønner dere hvorfor! 814hk og 1075Nm på 1,7 bar ladetrykk! Rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 tja... den er vel bedre å turbokonvertere enn S52B32 trur jeg! eller hur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 tja... den er vel bedre å turbokonvertere enn S52B32 trur jeg! eller hur? Hvorfor det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Tviler pga vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Tenkte på dette med vanosen jeg også.. Er det en fordel eller en ulempe med tanke på turbokonvertering? Limmet sin motor har vanos på innsugskammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Det er ikke noe pluss. BS har låst sin vanos bl.a. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 vet ikke helt hvorfor, hadde noe med styrken på blokk og topp, og diverse sånt... fikk det ikke med meg, men jeg fikk med meg såpass at de mente 3 litern var den beste å lage pustehjelp på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Det er ikke noe pluss. BS har låst sin vanos bl.a. "E36 M3 3Liter(S50B30) med aktiverad variabel insugskam (vanos). " Han benka 814hk på 5000 rpm, da begynte motoren å feiltenne, så han kunne ikke dra den lengre. Kan du eller noen andre forklare hvorfor vanos ikke er en fordel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 vet ikke helt hvorfor, hadde noe med styrken på blokk og topp, og diverse sånt... fikk det ikke med meg, men jeg fikk med meg såpass at de mente 3 litern var den beste å lage pustehjelp på.... okey Ser han har borra den 0,5mm. Havner han kanskje på 3,2 liter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 går det ann å fåtakie eit bra brukt kompressorkit til m50 motorane? 325 eller noe.. er jo kit som ligger på 50tusen.. er jo galskap.. er no vel ikkje so jævla masse ein må justere etter ein har sett den på? får vel taki fester til kompressoren å reim.. meir som trengst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Den S50'n til Limmet er så optimalisert og voldtatt at du ikke kan sammenlikne den med orginalutgaven. Motoren kvelda etter 2 uker pga av: ja du.. har rivit isär motorn och såg att alla vev lager hadde gått,,, 5 av dom hadde snurrat med veven,, anledningen?? Ja,, en miss i beräkningnen av trågen som jag fick bygga om, har kört omkring med minst 2liter olja för lite hela tiden,,, jaja Har et sterkt ønske om en S50 eller en S38 med overladning en gang, men får vel nøye meg med noe billigere foreløpig. M30B35 er en fin "billigutgave" av en S -sekser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Som det sies er vel ikke vanos noen fordel ved så brutal effektøkning. En annen grunn til at s50b30'n er mere egnet i forhold til b32'n er at den ikke har aluminiums blokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Er nok ikke alublokk på noen Mmotorer. Har 2stk 3,2er liggende, og begge er støypjern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå