jarli Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Jeg ble stoppet i teknisk kontroll her en dag, og jeg fikk mangellapp på manglende grøftelys..Jeg har aldri tatt meg bryet med å koble dem opp, etter at ledningsnettet ble skiftet..Jeg kommer bare til å få bot alikevel;) Alt av ledninger ligger klart og rele-boksen/sikringer er i orden.. Finnes det flere releer som hører til grøftelysene? jeg har sett at det er noen ledige plasser under dashboardet..Jeg får grønt lys i dashboardet når jeg skruer grøftelysene på, og jeg hører et "klikk" i rele-boksen som sitter i sikringsboksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Nå bør purken snart bestemme seg om dei skal gi bot for å ha grøftelys eller ikkje... fekk nesten bot ein dag fordi eg kjøyrte med grøftelys fordi det regna... det var lyse dagen, men purken såg vel sitt snitt til å få gi ei bot til ein som kjøyrte bmw.. ettersom eg hadde ein kompis med i bilen som sa at han berre kunne ryke og reise fordi det han no snakka om var berre tull og at han burde ta å sjekke lovene (har lov til å kjøyre med grøftelys når det er lyst og ikkje mørkt) før han for ut og vera tøff i kjeften.. Veit at det på min er fult av reele under baksete.. Men trur ikkje dei har noko med grøftelysa å gjere.. skal sjå om eg finne eit koblingsskjema... Kan sende det til deg på pm eller mail vist du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hmm... grøftelys har du bare lov til å kjøre med (ihvertfall om dagen) når du har på parklys. Hvis du har på vanlige kjørelys og grøftelys, så vanker det noen tusen i bot. Jeg --H A T E R-- folk som kjører med kjørelys og grøftelys. Lyser altfor mye. Ihvertfall om kvelden. Jeg slår bare på fjernlys når jeg møter slike jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 hehe... med ein gong det er mørkt, eller antydning til mørkt, slår eg dei for min del av.. Du også? Er nokre kraftige lanlys på BMW-ene, så eg har sikkert skremt livet av mange rånere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Jeg ble stoppet i teknisk kontroll her en dag, og jeg fikk mangellapp på manglende grøftelys.. Er det mulig? Er det et krav at grøftelys skal være tilkoblet hvis de finnes på bilen? Det der hørtes tullete ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Jeg ble stoppet i teknisk kontroll her en dag, og jeg fikk mangellapp på manglende grøftelys.. Er det mulig? Er det et krav at grøftelys skal være tilkoblet hvis de finnes på bilen? Det der hørtes tullete ut.. slik er det bare... kontrolløren var GANSKE skeptisk..han tok vognkortet og førerkortet med seg i bilen sin, og han var der ganske lenge også..jeg fikk til og med beskjed om å ruse motoren Han spurte de andre i bilen om jeg kjørte fort, og om jeg brukte bilbelte, jeg følte meg nesten litt kriminell der jeg satt, virket som om han ikke trodde på meg Dette var en såkallt "glad-kontroll" der de skulle oppfordre folk til å bruke bilbelte, så jeg fikk jo en "kjempefin" vegvesen-caps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hmm.. Eg har inntrykk av at me som kjøyre BMW blir oftare stoppa i kontroller enn folk som kjøyre andre merker! Men sånn er det vel berre desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå