Gå til innhold

Tilkobling av grøftelys på e34..

jarli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet i teknisk kontroll her en dag, og jeg fikk mangellapp på manglende grøftelys..Jeg har aldri tatt meg bryet med å koble dem opp, etter at ledningsnettet ble skiftet..Jeg kommer bare til å få bot alikevel;)

Alt av ledninger ligger klart og rele-boksen/sikringer er i orden.. Finnes det flere releer som hører til grøftelysene? jeg har sett at det er noen ledige plasser under dashboardet..Jeg får grønt lys i dashboardet når jeg skruer grøftelysene på, og jeg hører et "klikk" i rele-boksen som sitter i sikringsboksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør purken snart bestemme seg om dei skal gi bot for å ha grøftelys eller ikkje... fekk nesten bot ein dag fordi eg kjøyrte med grøftelys fordi det regna... det var lyse dagen, men purken såg vel sitt snitt til å få gi ei bot til ein som kjøyrte bmw.. ettersom eg hadde ein kompis med i bilen som sa at han berre kunne ryke og reise fordi det han no snakka om var berre tull og at han burde ta å sjekke lovene (har lov til å kjøyre med grøftelys når det er lyst og ikkje mørkt) før han for ut og vera tøff i kjeften..

Veit at det på min er fult av reele under baksete.. Men trur ikkje dei har noko med grøftelysa å gjere.. skal sjå om eg finne eit koblingsskjema...

Kan sende det til deg på pm eller mail vist du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... grøftelys har du bare lov til å kjøre med (ihvertfall om dagen) når du har på parklys. Hvis du har på vanlige kjørelys og grøftelys, så vanker det noen tusen i bot.

Jeg --H A T E R-- folk som kjører med kjørelys og grøftelys. Lyser altfor mye. Ihvertfall om kvelden. Jeg slår bare på fjernlys når jeg møter slike jeg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet i teknisk kontroll her en dag, og jeg fikk mangellapp på manglende grøftelys..

:shock::?: Er det mulig? Er det et krav at grøftelys skal være tilkoblet hvis de finnes på bilen? Det der hørtes tullete ut.. :?

slik er det bare... :roll: kontrolløren var GANSKE skeptisk..han tok vognkortet og førerkortet med seg i bilen sin, og han var der ganske lenge også..jeg fikk til og med beskjed om å ruse motoren :?:

Han spurte de andre i bilen om jeg kjørte fort, og om jeg brukte bilbelte, jeg følte meg nesten litt kriminell der jeg satt, virket som om han ikke trodde på meg :roll:

Dette var en såkallt "glad-kontroll" der de skulle oppfordre folk til å bruke bilbelte, så jeg fikk jo en "kjempefin" vegvesen-caps :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...