NSS Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Lurer på et par ting anngående EU-godkjenning som jeg vurderer å ta på bilen nå, tror kanskje det er lettere å selge den etter det... -Får jeg mangel-lapp på en sprekk i den ene grøftern? -Får jeg mangel på 2stensprut i ruten, som ikke har *spredd* seg? -Hvor hardt må håndbrekket være strammet før bilen stopper, før det er godkjent?(må dra den litt opp, men ikke helt opp, men har jo nesten helt nye bånd) -Får jeg mangel på at døren låser seg alltid en gang når jeg låser den opp, før den holder seg oppe? Det var vel de eneste tingene jeg kan komme på at kan gi meg mangel... Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Sprekk i ruta har lov til å være max 10x10mm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Da går nok det fint vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Sprekk i ruta har lov til å være max 10x10mm.. Ikkje i A4 feltet vel?? Sprekt grøftelys er vel en 1´er feil det? Det med døren sjekker dei helt sikkert ikkje, håndbrekke ska vel ikkje gå lenger en 4-6 klikk, viktigaste er at det tar mest mulig likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Sprekk i ruta har lov til å være max 10x10mm.. Ikkje i A4 feltet vel?? Sprekt grøftelys er vel en 1´er feil det? Det med døren sjekker dei helt sikkert ikkje, håndbrekke ska vel ikkje gå lenger en 4-6 klikk, viktigaste er at det tar mest mulig likt Hvor mange 1`er feil osv kan man ha før man må fikse da? Men hvordan kan jeg stramme slik at det går mest mulig likt? Litt vanskelig for meg det... Men det holder vel å stramme under selve brekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Finnes det en liste over hva som skjekkes på eu-test på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 I teorien kan du ha ubegrenset med 1'er feil og få bilen godkjent så lenge du ikke har noen 2'er eller 3'er feil. Men det har jo litt å si hvilke 1'er feil det er, men får nok bilen godkjent med 1'er feil ja. I A4 feltet kan du ikke ha noen sprekker eller synlige riper. Da må ruten byttes, evt slipes hvis det er riper som ikke er dypere enn bestemt dybde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Tror ikke det har så mye å si om sprekken ikke er så stor. så lenge den ikke er midt i synsfeltet til føreren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 de fleste slike glassspesialister reparerer små steinsprut i ruta gratis så det bør du sjekke opp. Jeg fikk forresten godkjent min PÅ biltilsynet med 3 bitesmå steinsprut i frontruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Var å sjekket på et verksted, de skulle ha 500kr og det var med småjustering om noe var litt feiljustert, det er vel grei pris det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Bilglass spesialisten eller hva det heter gjør det faktisk gratis her når det gjelder og fikse steinsprut. men 500,- er ikke noe blodpris i den forstand hvis du mener du trenger og fikse det før eu`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det var for EU-kontroll... Stensprut er gratis om forsikringen dekker det, er det ikke? Kommer vel litt ann på det også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 hvis det er en sprekk til siden, og vinduet på en måte er beregnet til bærekraftig konstruksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Spør på vekstedet før du bestiller time så slipper du etterkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå