Gå til innhold

BMW e36 325i spørsmål

henrikjah
 Share

Anbefalte innlegg

coupe`n min veide i underkant av 1400kg tror jeg.

hadde den ned på 0,7 på langkjøring og ved blandet med endel gasspådrag her og der ikke stort mer enn litern.. og det er bra på en trimmet 325.

når det gjelder 0-100km/h er det brukbar forskjell på en trimmet og en original men det går bra lell. Sainsbury sin her inne ble filmet i "original" tilstand. http://www.demptd.host-dot.com/vids/bmw_325i.avi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turtallsvillig er de uten tvil :) Morro når den passerer 4-4500rpm og bli sint for alvor 8)

den drar ganske så godt men ville valgt en med Vanosmotor(fra 93mod) hvis du først skal kjøpe deg en.

Forskjellen på vanosmotor og "vanelig"?

Registerkjede på noen av dem?

Edit: forsto litt mer etter søking, jeg leter etter en 325 fra 93mod og oppover :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si meg noe ekspert på vanos men etter som jeg har forstått det så er den mer villig på lavere turtall og "kommer" tidligere.

registerkjede på begge 2 ja :)

Etter erfaring fra andre biler har biler som kommer tidelig en tendens til å dø tidelig også :roll:

Volvo 850 2.5 150hk, den røsker fra 2000-4500 så dør den :P

Men det er volvo da! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325i med vanos bruker bitte-litt mere bensin enn en med VANOS.

Jeg har 325i uten vanos (E36) den bruker rundt 1liter mila, men når man trår på litt er det mere deprimerende.

0-100 går på ca 7,5 sec noe rundt der

192Hk minus K&N filteret, denne motoren tjener ingen hester på slikt filter!! se denne tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... rme+deksel

Ellers er det en helt rå bil, utrolig morsom å kjøre og går akkurat passe fort.

Jeg har eff-anlegg på min, ganske brutal lyd når den kommer på litt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 e-36 coupe veier 1330kg.. Det er forøvrig stor forskjell på motorene fra bil til bil, noen går godt mens andre går dårligere. Hvorfor aner jeg ikke, har eid en hel del av de bilene mellom 10 og 20 stk en plass vil jeg tippe. Merker ikke så stor forskjell med eller uten Vanos 8) Pass deg for rakling i kjede, da er det på tide å bytte det, og det er ikke billig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...