Gå til innhold

Alpen weiss, 14år, noe å satse på?


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E36 med alpen weiss lakk.

Har tenkt til å style denne, men er usikker på hvor falmet hvitfargen er når den er så gammel. Dette kommer selvsagt -helt- an på hvordan den er blitt behandlet, utsatt for sol, etc... men hvis man skal si "normalt" som utgangspunkt.

Vil du enten:

A: få stylingen (E36 M3 fullt sett) lakkert i alpen weiss og montere på?

B: få stylingen lakkert i samme farge som bilen (etter en lakkprøve, etc)?

C: lakkere hele bilen utvendig (friske opp fargen?) og stylingen i ny alpen weiss farge?

Har man penger, så velger man selvsagt alt. C, men hvis man skal velge det som er billigst, og som gir et greit nok utseende, hvem vil du da ha valgt?

(PS: har man virkelig nok penger, så velger man det skjulte alt. D, som er å lakkere hele bilen til en annen farge, men dette er ikke noe jeg har tenkt ;) )

Hvis lakkeringsverkstedet ikke gir meg noe avslag i prisen hvis jeg velger alternativ C, så vil jeg nok velge enten A eller B (for så å evt lakkere hele bilen utvendig etterpå hvis det blir mye feil), men tingen er at hvis de gir meg noe avslag hvis jeg tar alt samtidig, så er det teit å velge noe annet enn C, hvis resultatet blir hårreisende feil i nyanser og overganger :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. *wink wink*

Men vil du si at det blir billigere hvis jeg tar hele bilen (styling og bil) samtidig, enn at jeg bare tar stylingen (for så å evt bare ta resten av bilen etterpå)?

For hvis dere/du da tar den samme prisen (bare plusser på), så vil det jo bli til at jeg tar stylingen først, og ser om det blir greit nok.

Hva tror du det kommer på med E36 M3 front, sideskjørt og bakfanger, samt sidelister (front- og baklister også?)?

Da hvis du tenker med fargeanalyse og god og korrekt lakkblanding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det vanlege er dersom du nyttar ein proff lakkerar:

det vert teke utganspunkt i orginalfarge, og justert ørlite for tidsforandring. Du lakkerar med den "nye fargen" og rubbar/polerar oppigjen resten av bilen....

Billigt og effektivt (og heile bilen skin)

Kvit er ikkje den verste fargen å hjelpe seg med...kom igjen med ein raud bil...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja da får jeg høre litt rundt omkring og slikt. Kanskje M3cabriolet? (lakkerer med erfaringen?)

Er dette som er akilleshelen på prosjektet mitt. Altså, det som koster mest.

Blir litt dumt å ringe rundt og spørre om dem er profesjonelle nok. De fleste sier vel da alle at de er profesjonelle og kompatible til å få gode resultater ;)

Såh, noen her som har god erfaring? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seg sånn at det er farger med mye fargepigmenter som falmer.. Hvitt har lite fargepigmenter, og fører til lite fargeforskjell etter relativt mange år. Blått, rødt, gult og grønt er de verste fargene.. Min bil var alpinhvit, men er litt usikker på alderen på lakken, men etter stylingmontering og lakking av bare stylinga, ble resultatet med tanke på forskjell meget bra likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har bil i samme farge og som har lakkert litt her og der. Resultatet ble bra. Det viktige er å "rubbe" og polere den gamle lakken. Jeg har god erfaring med Autoglym paint renevator men det finnes andre merker. Poleringsmaskin er fint å bruke, men da må du passe på at det ikke går varmt. Det er viktig å passe på å ikke komme borti plastdetaljer, lamper o.l. som kan bli ødelagt. Det går an å bruke maskeringsteip på disse. Er du i tvil kan du sette bort hele jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...