Maxxsonics Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 lurer litt på om det er noen enkel måte å finne ut om km stand på importerte bmwer er stilt tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Vet ikke om tekniske muligheter du har for å sjekke, men du kan jo ta en generell vurdering av bilen. Er ratt meget slitt (helt glatt), pedaler uten mønster, slitt girkule etc...tyder det på en bil som er gått mer enn 100K på liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 stikk innom et bmw-verksted..de finner det ut fort.. har sjekket på bmw selv tidligere og de kobler visst til noe bare. vet det er samma på Audi/Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 1: Sjekke bilen generelt, slakk i dører, treige vinduer, takluke, låser, slakk i forstilling, driverk, foringer, slitasje på seter, girkule, pedaler, ratt, brytere, ellers se nøye. 2: Sjekke opp tidlegare eigere, høre med dei, sjekke opp på eu-godkjenninger, foriskringselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14246 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Mener å ha hørt at disse gutta kan se det også: http://www.norskspeedometerservice.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 stikk innom et bmw-verksted..de finner det ut fort..har sjekket på bmw selv tidligere og de kobler visst til noe bare. vet det er samma på Audi/Volkswagen var innom med min siden den har lav km(135`),men de kunne ikke sjekke det på 92mod. så bare på almenntilstanden og kom med synspukter. har norsk bil så jeg tok også kontakt med tidligere eiere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 mener å erindre det er kun modeller etter 96' man kan sjekke km.stand på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Men dette er vel bare mulig å sjekke dersom noen har skrudd tilbake km, og ikke stoppet km telleren mens de har eid bilen. Det er jo også en måte å jukse på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis det er en nyere modell kan BMW lese av km stand fra nøkkelen. De kan også gå inn i elektronikken og sjekke der. En idé er å ta en NAF kontroll, eller tilsvarende hos BMW, spesielt hvis det er en dyrere bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 på eldre km-tellere med rundetellere må vel de brekke av en liten plast sikring for å kunne skru rundt på disse..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis det er en nyere modell kan BMW lese av km stand fra nøkkelen. De kan også gå inn i elektronikken og sjekke der. En idé er å ta en NAF kontroll, eller tilsvarende hos BMW, spesielt hvis det er en dyrere bil Dette trodde jeg også, men det viser seg å være feil. BMW kan ikke lese av km-stand ved hjelp av nøkkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 på eldre km-tellere med rundetellere må vel de brekke av en liten plast sikring for å kunne skru rundt på disse..? Kanskje på Bmw, det vet jeg lite om, men ikke på mange andre bilmerker nei! Man behøver ikke å brekke noe som helst i mange tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis det er en nyere modell kan BMW lese av km stand fra nøkkelen. De kan også gå inn i elektronikken og sjekke der. En idé er å ta en NAF kontroll, eller tilsvarende hos BMW, spesielt hvis det er en dyrere bil Dette trodde jeg også, men det viser seg å være feil. BMW kan ikke lese av km-stand ved hjelp av nøkkelen. Jo, de kunne det på den 2000 mod e46 som kollegaen min kjøpte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nouse2 Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 De leser av historikk gjennom nøkkelen, utførte servicer o.l. så dette vil tilsi at de kan lese Km.stand fra nøkkelen. Men nøkkelhistorien kan også tukles med, eller slettes helt hørte jeg på BMW i Göteborg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå