Gå til innhold

abs lyset lyser


sjakan
 Share

Anbefalte innlegg

hei jeg har fått et problem med min bmw320 inne i dash bordet har abs lampe med orange lys begynt å lyse og jeg prøvde å bremse med den der det var litt glatt men det virker som om ikke abs en virker :D men er det noen som har en ide om hvordan det kan fikses eller hva det kan være galt hilsen David hvis noen kunne tenke seg å hjelpe meg litt med hva det kunne være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom et verksted og få sjekket sensorene.. Kan være en sensor eller kabelbrudd.. (Oljenivå?)

Enig i dette. (men jeg forstår ikke hvor du vil hen med oljenivå? Men for ellers er jeg enig..)

E36en har vel hatt endel tilfeller av defekte ABS-pumper på de tidligste modellene, som tenner varsellampe samt kopler ut funksjonen, såvidt jeg kan huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd på min E-34 flere ganger, senest på Søndag. Da vi startet bilen på Skinnarbu høyfjellshotell lyste ABS lampa. Den lyste hele veien til vi stoppet å tok en pause på Notodden. Etter det har det virket :P .

Virker som fuktighet og væromslag kan påvirke ABS sensorene. Det stemmer også at ABS systemet blir koplet ut når lampa lyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...