Gå til innhold

noen som kjennskap til e-bay?

Holmen
 Share

Anbefalte innlegg

hei

vært å titta på en god del styling og andre ting som, forsterkere, høytalere

cd spiller på e-bay, de prisene er jo lattelige lave.

så lurte på om dere hade noe kjennskap til e-bay?

hvordan regne ut pris og shipping i norske kr?

fikk beskjed av en kamerat at det var bare å gange med 10, så hadde du litt å gå på. kan dette stemme?

fant bla. en pioneer dvd`spiller 7500. som koster 29.000 i Sverige,

de skulle ikke ha mer enn max 3000kr for den på e-bay.:S

takker for alle svar.

Mvh Holmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kursen er vel lavere på $ ,rundt 7 og høyere på £,12? Du ber dem gi pris på frakt før du byr/kjøper. Noen har billige varer,men sinnsyk frakt og du må sjekke om de sender ww. kan jo være litt kjipt med reklamasjon osv

tror dette er skrevet om før,men kanskje ikke under teknisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet veldig mye på Ebay, både i USA og i Tyskland, og har bare gode erfaringer med disse.

Det som er viktig er å undersøke om de sender til Norge, er nok flere i Tyskland enn i USA som sender til Norge. Om du er i tvil er det bare å sende mail og spørre selger.

Når det gjelder pris, så ganger du bare dollaren eller euroen med valutakursen, euro ligger vel på rundt 8,5-9 og dollar på litt under 7.

Når det gjeder pris på frakt, om det ikke står oppført, så er det bare å sende en mail til selger og høre, veldig lettvindt.

Om du skal kjøpe flere gjenstander kan det være lurt å prøve å få kjøpt mest mulig fra samme selger, da frakten på dette vil bli billigere enn å sende det separert.

Kjøpte nettopp et body-kit til en Polo på ebay i Tyskland, tre uker etter betaling ble pakken levert på døren, frakten kostet 200 Euro, ikke ille og veldig lettvindt.

Lykke til med eventuelle kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Euro = 7,95

1 US$ = 6,64

Kurser idag.

Jeg handler også stadig på Ebay, både i tyskland og USA, har aldri blitt lurt (i motsetning til på QXL :( ).

Hvis du kjøper av Power selgere som lever av dette, er dem veldig lite interessert i minuskarakter.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også handlet mye på Ebay og aldri blitt lurt. Pass på å handle fra de med mange positive karakterer.

Det er en del fake brukere som selger masse elektrostasj billig, men de har ofte helt random brukernavn, og positive tilbakemeldinger fra 5-10 stykker med like random brukernavn.

Husk på at om du handler bilstereo derfra, så får du ofte dårlig radio i Norge. i USA hopper FM-radioene over partall (kan ikke tune 91.8, f.eks., du må ta 91.7 eller 91.9).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at om du handler bilstereo derfra, så får du ofte dårlig radio i Norge. i USA hopper FM-radioene over partall (kan ikke tune 91.8, f.eks., du må ta 91.7 eller 91.9).

Jepp. Kjøpte min cdspiller i USA (ikke ebay) og den oppfører seg slikt. Ingen mulighet til å gjøre noe med det heller. RDS er heller ikke (ikke-eksisterende i USA). Hvis du kjøper deg en fancy spiller (som den jeg kjøpte), så har du heller ingen mulighet til å koble på en DAB-tilkobling til spilleren heller (noe man kan gjøre med den europeiske versjonen).

Så lenge du hører på musikk på CD mest (mp3, ipod, etc), så er det bare å peise på med cdspiller derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare gode erfaringer fra Ebay, og hvis du finner kursen på dollar eller pund den dagen du byr + at du ganger med 1,25 så får du en god pekepinn på hva det blir tilsammen.. Som sagt kan det komme et tollgebyr på 160kr men dette er det bare å drite i å betale siden de aldri følger opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine varer fra e-bay i går. det tok kun 2 uker fra jeg vant auksjonen til jeg fikk dem. (USA).

Selgeren har trolig sendt til norge før. Han sendte pakken som en gave, og i tilleg skrev han ned prisen på varene fra 50$ til 10$.

Jeg slapp dermed unna toll.

Jeg har bare gode erfaringer med e-bay.

Men handler kun med power sellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...