jcvold Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 hva er egentlig fartsgrensa på svenske motorveier? jeg kjørte over brua fra danmark,og skulle opp til gøteborg i sommer.det stod bare motorvei skilt,men ingen tall.noen steder var det 3 felt,så jeg bare fulgte trafikken,i 120-150 km/t.for jeg hadde hørt et sted at det var 130 sone i sverige og,slik som det var i danmark? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 110 km/t er det på tofelten i sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 er nok 110 ja, men svært få som bryr seg om det... bare å gi gass. Er det ofte kontroller?? Jeg lå nå i 150 med min gamle fiesta for noen år siden. Da rista det skikkelig godt i bilen hehe. Bedre nå med BMW.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Mener det var 120 oppover fra Malmø til Gøteborg? Vi lå jevnt i 160 oppover hele veien i høstferien, og ble forbikjørt.. Forresten sykt drit å kjøre på autobahn og motorveien i Sverige på kveldstid med slitt frontrute.. masse biler (lys i mot), og ingen lyktestolper what-so-ever. Helt mørkt. Og ikke minst masse tåke i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Man får ønske seg en ny frontrute til jul da eller...hvis det finnes... en god ruteforbedrer. Something-something man polerer ruten med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 hva skjer med at det ikke er lys på mange veier i sverige? var jo 20 min på ubelyst vei på harryturveien svinesund-strømstad der er det ALLTID biler, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Vi var en tur til Østersund i høst. På strekningen Åre-Østersund har det hvertfall dukket opp et 10-talls fotobokser. Både i 90-sone og 110-sone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Man får ønske seg en ny frontrute til jul da Må nok ha ny ja, har fortsatt original rute, med innkjøringsmerket i toppen! 16 år gammel, så en kan jo si det slik at det viser.. Venter nok til ombyggingen er ferdig, så får man se om man ikke tar det på forsikringen. Har forstått det slik at det koster litt å bytte rute på E34. Skulle også gjerne hatt en med solstripe i toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Man får ønske seg en ny frontrute til jul da Må nok ha ny ja, har fortsatt original rute, med innkjøringsmerket i toppen! 16 år gammel, så en kan jo si det slik at det viser.. Venter nok til ombyggingen er ferdig, så får man se om man ikke tar det på forsikringen. Har forstått det slik at det koster litt å bytte rute på E34. Skulle også gjerne hatt en med solstripe i toppen. jeg fikk ett tips fra en som drev med montering av nye bilruter. Hvis du har kasko på bilen har du glassforsikring uten egenandel/bonustap. Kjør bort i svingen, ta en stein, og knus ruta. Da får du ny helt gratis... Og dette sa en helt ukjent selger til meg hos et seriøst firma. Jeg fikk litt sjokk... Skal legge til at jeg ikke gjorde som han sa, men solgte heller bilen, men muligheten er der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Må jo være litt stress å plukke opp alle glassbitene etterpå da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 jeg fikk ett tips fra en som drev med montering av nye bilruter. Hvis du har kasko på bilen har du glassforsikring uten egenandel/bonustap. Kjør bort i svingen, ta en stein, og knus ruta. Da får du ny helt gratis... Og dette sa en helt ukjent selger til meg hos et seriøst firma. Jeg fikk litt sjokk... Skal legge til at jeg ikke gjorde som han sa, men solgte heller bilen, men muligheten er der... Har bare delkasko. Ruta kan fikses egenandelsfritt for 500,-, men må ut med egenandel på 1500,- for å bytte hele ruta. Kommer nok til å gjøre det. Regner med de er enige i at den er for dårlig, slik at det går greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Må jo være litt stress å plukke opp alle glassbitene etterpå da... Frontruter er laminert, de faller ikke fra hverandre pga noen kilos trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Frontruter er laminert, de faller ikke fra hverandre pga noen kilos trykk. Stor stein i god fart, så fyker nok glassbitene. Foreldrene mine fikk en trailerdør i frontruta på ene bilen deres, og modern i passasjersetet satt dekket i glassbiter etterpå.. Men tar man det easy når man gjør noe slikt så går det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 klistre ruta med billig sotfilm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Jeg skrev noen kilo, Gunnar. En stor stein i fart blir mer enn noen kilo. Noen var redd for at ruta blir knust i biter pga at man kaster en stein på. Har du en stein som du klarer å kaste med kun en hånd så holder nok lamineringen...nå høres jo jeg ut som en proff - men har nok aldri gjort tricket selv. Frontruter tåler utrolig mye, spesielt om de treffes av butte gjenstander. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå