Disl Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Norges Idrettsforbund og Olympiske Komitè vedtok i går kveld å stille seg bak Rudskogen Motorsenter. Rudskogen tok i dag et langt skritt mot å bli landets hovedanleg for motorsport. Et knapt flertall i Norges Idrettsforbund og Olympiske Komite går inn for Rudskogen som hovedanlegg for motorsport. Idrettsstyret i Norges Idrettsforbund og Olympiske Komitè (NIF) gikk i fjor inn for Eggemoen som hovedanlegg. Nå er tonen en annen. Det mektige forbundet kunngjorde tirsdag kveld at Rudskogen Motorsenter i Rakkestad skal bli hovedanlegg for motorsport. – Det forrige styret gikk inn for Eggemoen, men Kulturdepartementet har i år bedt om en ny vurdering fra vår side. Det er blitt gjort og flertallet i idrettsstyret gikk inn for å anbefale Rudskogen som nytt hovedanlegg for motorsport, sier generalsekretær i NIF, Inge Andersen. De fleste støtter nå Rudskogens kandidatur, og alt tyder på at Kulturdepartementet følger Idrettsforbundets vedtak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Synes på mange måter dette er gledelig - dette vil føre til av vi får et stort og bra anlegg, uten lydrestriksjoner som på Våler! Selvfølgelig synd at det ikke blir et nytt anlegg, men spørsmålet er vel hvor mange anlegg det er mulig å drive her i landet med en + i budsjettet. Både Rudskogen og Våler har vel vært konkurs en gang og to.. Og så er det jo greit at jeg da bare har en halvtimes ferje og 5-6 mils kjøring dit.. Forøvrig er posten splittet ut fra http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13551 og lagt som nyhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Gledelig å høre:) Endelig så ser det ut til at det blir litt mer interesse fra de "store" når det gjelder motorsport i Norge. Det varmer. ....men gunnar, blir ikke banen bygget ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Synes på mange måter dette er gledelig - dette vil føre til av vi får et stort og bra anlegg, uten lydrestriksjoner som på Våler! Tror jeg har nevnt det før også,men hadde det blitt våler,så hadde banen blitt på en helt annen plass en der dagens bane er.Dvs uten lyd restriksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Er dette pga F1 tingene som var snakk om for en liten tid siden da eller? Jævlig kult hvertfall Bare ca 2 timers kjøring til rudskogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Gledelig å høre:) Endelig så ser det ut til at det blir litt mer interesse fra de "store" når det gjelder motorsport i Norge. Det varmer.....men gunnar, blir ikke banen bygget ut? Jo... 4.6 km er det snakk om: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... =rudskogen Er dette pga F1 tingene som var snakk om for en liten tid siden da eller? Jævlig kult hvertfall Bare ca 2 timers kjøring til rudskogen Vil tro de har blitt påvirket av det. Store navn på sponsorlista hjelper såklart på troverdigheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Gjør vel heller ingenting om de får shinet opp banedekket på rudskogen litt.Blir spennende å se hva de får til. Håper også de får laget banen litt mer tilgjenglig med litt bedre adkomst og litt bedre plass både for publikum og biler(utøvere). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Ei testbane for F1 ville vore moro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Er dette pga F1 tingene som var snakk om for en liten tid siden da eller? Jævlig kult hvertfall Bare ca 2 timers kjøring til rudskogen Tar knappe 30min fra meg.. tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 16, 2005 Share Skrevet Desember 16, 2005 Jeg må vel nesten si at jeg ble skuffet over at det ikke ble Våler, subjektivt sett, siden jeg er Våler-sokning selv .. hehe. Det hadde heller ikke blitt lydbegrensing, pga av dette anlegget ville ligget i enden av den langstrekka (Haslemoen)før man kommer til Våler fra Kongsvinger. Der bor det ingen i nærområdet. Men det folka her satser på nå er at Stortinget tar helomvending og satser på Våler, enda forslaget ble stemt i favør Rudskogen. Fordi det "må" godtas/vedtas av Stortinget visstnok.. og man vet jo aldri hva de kan finne på ... Våler skal visstnok være et billigere alternativ...? Staten = spare penger.. Men jeg anser slaget som tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Gjør vel heller ingenting om de får shinet opp banedekket på rudskogen litt.Blir spennende å se hva de får til.Håper også de får laget banen litt mer tilgjenglig med litt bedre adkomst og litt bedre plass både for publikum og biler(utøvere). Vis det skal bli test bane for F1 så gjør dem nok om både det ene og det andre ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Når har de egentlig ment å begynne med utvidelse av hvilket-anlegg-det-nå-enn-blir da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverrre Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Støter dette fult ut jeg ja. skal bli bra nå fremover tror nå jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher R Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Flotte greier! Endelig skjer det noe Men hva med vestlandet!? Bilinteressen her er jo enorm, men det finnes ikke skikkelig baneanlegg.. Utrolig trist Hvis Rudskogen skal bygges ut bør de få ræven i gir, så er det kanskje veidekke til Gatebil og BMWCCN treffene! (Kanskje vi til og med får kjøre på bane med selveste Schumi som eier 5% av Rudskogen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå