NSS Skrevet Desember 17, 2005 Skrevet Desember 17, 2005 Noen som vet hvordan pærer som sitter i de man justerer varme og viften? Og i klokken som er rett over? Er det mulig for meg å bytte ut klokken med en sånn computer sak? ligger ledninger og alt klart? Takker for alle svar
RenZor Skrevet Desember 17, 2005 Skrevet Desember 17, 2005 Det er 1 stk 12V pære som sitter bak vri-bryterne. Hvis det er en 88-modell så må du ut med omtrent hele dashbordet rundt bryterne. Jeg måtte til og med av med wirene bak der for å komme til. Når du tar av et deksel rundt klokka er det en hurtigkopling du kan trykke på, da spretter klokka ut.
Gunnar Skrevet Desember 17, 2005 Skrevet Desember 17, 2005 Er det mulig for meg å bytte ut klokken med en sånn computer sak? ligger ledninger og alt klart? Nei, ikke på min ihvertfall. Må trekke en del ledninger fra hjernen til computern..
Diesel power Skrevet Desember 17, 2005 Skrevet Desember 17, 2005 Er det mulig for meg å bytte ut klokken med en sånn computer sak? ligger ledninger og alt klart? Nei, ikke på min ihvertfall. Må trekke en del ledninger fra hjernen til computern.. Det går på min. Du ser det når du trykker ut klokken. Men jeg husker ikke hvor mange pin det skulle vær på computer. Sikkert noen som husker. Det var ihvertfall langt flere pin en bare med klokke og temp.
Gunnar Skrevet Desember 17, 2005 Skrevet Desember 17, 2005 Det går på min. Du ser det når du trykker ut klokken. Men jeg husker ikke hvor mange pin det skulle vær på computer. Sikkert noen som husker. Det var ihvertfall langt flere pin en bare med klokke og temp. Du har en mye nyere bil enn meg og NSS. Kontakten er der, det er bare at det mangler masse ledninger fra kontakten og til hjernen. Altfor få som er koblet opp. Utetempmåleren og kabelen til den mangler også. Får ikke liv i noe annet enn analog klokke. Den digitale klokka med utetemp får lys, men ingenting funker. Garanterer ikke at det er slik hos NSS, men det er slik på min, og hans er eldre enn min.
NSS Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Skrevet Desember 17, 2005 Tviler litt på det, men Bart mente det :/... Bilen min er ganske basic, har ikke en gang abs(abs er for pyser ). Det er 1 stk 12V pære som sitter bak vri-bryterne. Hvis det er en 88-modell så må du ut med omtrent hele dashbordet rundt bryterne. Jeg måtte til og med av med wirene bak der for å komme til. Når du tar av et deksel rundt klokka er det en hurtigkopling du kan trykke på, da spretter klokka ut. Hva om jeg dytter ut klokken, kan jeg bytte fra det hullet? Eller må jeg langt bak for å bytte på vri bryterne?
bmwdude_1 Skrevet Desember 17, 2005 Skrevet Desember 17, 2005 Tviler litt på det, men Bart mente det :/... Bilen min er ganske basic, har ikke en gang abs(abs er for pyser ). Det er 1 stk 12V pære som sitter bak vri-bryterne. Hvis det er en 88-modell så må du ut med omtrent hele dashbordet rundt bryterne. Jeg måtte til og med av med wirene bak der for å komme til. Når du tar av et deksel rundt klokka er det en hurtigkopling du kan trykke på, da spretter klokka ut. Hva om jeg dytter ut klokken, kan jeg bytte fra det hullet? Eller må jeg langt bak for å bytte på vri bryterne? Tviler litt på det, men Bart mente det :/... Bilen min er ganske basic, har ikke en gang abs(abs er for pyser ). Særlig!
NSS Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Skrevet Desember 17, 2005 Liker ikke abs jeg Når jeg kjøpte bilen lette jeg etter en bil uten abs Jeg hater alt som kommer inn og overtar styring på bilen
Hylland Skrevet Desember 18, 2005 Skrevet Desember 18, 2005 Er jo ikkje noko problem egentleg å køyre uten ABS, men det er ein sikkerhet... Skulle du sette fast bremsepedalen når du bremser eller noko så er det ein fordel med ABS... Er jo viss du låner vekk bilen til ein tulling og.. Dei fleste er jo vant med ABS no til dags.., Hadde ikkje ABS på Ascona B eg hadde, men det var berre kult... Bremsa så drog den nåke jævli mot høgre, så måtte eg sleppe bremsepedalen og hente den inn igjen å så bremse igjen!
NSS Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Skrevet Desember 19, 2005 Er jo ikkje noko problem egentleg å køyre uten ABS, men det er ein sikkerhet... Skulle du sette fast bremsepedalen når du bremser eller noko så er det ein fordel med ABS... Er jo viss du låner vekk bilen til ein tulling og.. Dei fleste er jo vant med ABS no til dags..,Hadde ikkje ABS på Ascona B eg hadde, men det var berre kult... Bremsa så drog den nåke jævli mot høgre, så måtte eg sleppe bremsepedalen og hente den inn igjen å så bremse igjen! Haha, høres veldig trygt ut Bremsene mine drar heldigvis 100% likt Men det er litt farlig å låne bort bilen når folk ikke er vant til biler uten abs, mamma skrapet opp litt av 2 felger sist vinter
RenZor Skrevet Desember 23, 2005 Skrevet Desember 23, 2005 Tviler litt på det, men Bart mente det :/... Bilen min er ganske basic, har ikke en gang abs(abs er for pyser ). Det er 1 stk 12V pære som sitter bak vri-bryterne. Hvis det er en 88-modell så må du ut med omtrent hele dashbordet rundt bryterne. Jeg måtte til og med av med wirene bak der for å komme til. Når du tar av et deksel rundt klokka er det en hurtigkopling du kan trykke på, da spretter klokka ut. Hva om jeg dytter ut klokken, kan jeg bytte fra det hullet? Eller må jeg langt bak for å bytte på vri bryterne? Nei du må ut med hele "klimaanleggkontrollen" for å få den skifta.. Dessverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå