Gå til innhold

Merklig bensinmåler?


TorErling
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har klaget tidligere over at bilen min bruker for mye bensin (2L på milen, målte ved hjelp av tankmåler og KM-teller ) .. og verkstedet fant ut at dette måtte være ECUen min som var gåen, men jeg er ikke helt sikker.

oppdaget at bilen var tom for bensin , så derfor kjørte jeg til nærmeste bensin stasjon, og fylte full tank.. trodde jeg. jeg fikk ikke mer enn 60L på den(er 80L tank) .. så selvom måleren er på R , så er det forsatt 20L igjen.. :roll:

så kan dette bety at bilen min ikke bruker for mye bensin, og at det bare er giveren som gir feile verdier til måleinstrumentet? hva kan hver galt?? vansklig å skifte giver? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er å fylle tanken helt opp, så resetter du triptelleren. Når du da fyller neste gang så deler du antall liter du har brukt på antall mil. Alså; fyller opp bilen, som i min betyr 55liter. Kjører 35mil så må jeg fylle igjen. Fyller så 45 liter på tanken og får igjen full tank, og dermed har jeg brukt 45 liter på 35 mil, alså 1.28 liter på mila. 8)

Kan jo være at d er sånn du har gjort det før, men forsto ikke den tankmåleren og kmteller metoden din :)

Angående tankmåleren din, drit i det. Tankmålerene på bmw har en tendens til å være litt treige av seg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer giveren på E34en? .. forstår ikke helt hvordan den kan vise at jeg har minde bensin enn det jeg egentlig har!

Det er en flottør som går opp og ned i tanken etter nivået. Til enhver tid "sender" den da et signal opp til måleren i bilen.

Hvis flottøren er feil innstillt (bøyd etc..) viser måleren feil. Dårlig kontakt er og et kjent problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...