Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlegvis vil hjernen vera ulik, ettersom det er den som styrer blandinga av luft og bensin som skal antennes i motoren.. Og ettersom 323 motoren er kraftigere enn 320 motoren, vil det nok vera eit anna blandingsforhold...

Eller er eg heilt på bærtur når det gjelde desse to motorene?

Skrevet

hmm, 323i er mekanisk innsprut, dvs hjernen der gir vell så vidt jeg vet ikke info om bensin og slikt. de siste modellene av 320 har elektronisk innsprut, men jeg tror 86 modellen hadde mekanisk innsprut og. hva gjør egentlig hjernen dA?

Skrevet

Tror jeg kan komme med noen innvendinger her om E30en...

Det er IKKE forgasser nei. 320i og 323i kom med L-jetronic i E30en - ergo IKKE mekanisk. Mekanisk var det 320i (M10) og 323i (M20) av E21en som hadde - det kalles K-jetronic.

320en kom med Motronic fra 9/87.

Hvis du har en 1986 323i, og har fått et ledningsnett fra en 1986 320i - så passer det nok overens. Styresentralen har nok sannsynligvis et forskjellig nummer ( feks: 320i har nummer xxx 301, mens 323i har nummer xxx 302/307). Men sentralene har samme kontakten, så det er bare til å bytte om.

Skrevet
Tror jeg kan komme med noen innvendinger her om E30en...

Det er IKKE forgasser nei. 320i og 323i kom med L-jetronic i E30en - ergo IKKE mekanisk. Mekanisk var det 320i (M10) og 323i (M20) av E21en som hadde - det kalles K-jetronic.

320en kom med Motronic fra 9/87.

Hvis du har en 1986 323i, og har fått et ledningsnett fra en 1986 320i - så passer det nok overens. Styresentralen har nok sannsynligvis et forskjellig nummer ( feks: 320i har nummer xxx 301, mens 323i har nummer xxx 302/307). Men sentralene har samme kontakten, så det er bare til å bytte om.

Bra du retta det opp Pedi, for her har så godt som alle påstått motsatt, altså at 323i E30 har mekanisk innsprut, noe som er FEIL.

Bra Pedi :)

336mik: Aner jeg EU kontroll i sikte..? :wink:

Skrevet

Ikke eu nei.var en kompiss som lurte,og sjøl har jeg bare drevet med motronic.På min egen har jeg da tatt eu med m5`en,men vet ikke om jeg får til det en gang til.Må vel ta en tur på BT etterhvert å prøve å få godkjent noe.

Skrevet

har ikke lest alt det som har blitt skrevet før her, men jeg bruker ihvertfall 320-ledningsnettet på min 323-motor.. men jeg bytta til 323-hjerne da.

Skrevet

Kom ikke siste 323 i 85 forresten? mener det var et skifte der jeg, mellom 2.3L og 2.5L Jeg har hatt 325 fra 85, og har nå 323 fra 85 - men når skifte var er jeg litt usikker på

Skrevet
Kom ikke siste 323 i 85 forresten? mener det var et skifte der jeg, mellom 2.3L og 2.5L Jeg har hatt 325 fra 85, og har nå 323 fra 85 - men når skifte var er jeg litt usikker på

Jeg tenkte det samme som deg, for jeg har aldri sett en 86 323i i Norge, men i henhold til ETKen så er de tilogmed 1986...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...