336mik Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Er hjernen på 320 og 323 lik?86 modell Tenker da på å bruke 320 ledningsnett på 2.3 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Vanlegvis vil hjernen vera ulik, ettersom det er den som styrer blandinga av luft og bensin som skal antennes i motoren.. Og ettersom 323 motoren er kraftigere enn 320 motoren, vil det nok vera eit anna blandingsforhold... Eller er eg heilt på bærtur når det gjelde desse to motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 hmm, 323i er mekanisk innsprut, dvs hjernen der gir vell så vidt jeg vet ikke info om bensin og slikt. de siste modellene av 320 har elektronisk innsprut, men jeg tror 86 modellen hadde mekanisk innsprut og. hva gjør egentlig hjernen dA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Er det forgasser motor då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Tror jeg kan komme med noen innvendinger her om E30en... Det er IKKE forgasser nei. 320i og 323i kom med L-jetronic i E30en - ergo IKKE mekanisk. Mekanisk var det 320i (M10) og 323i (M20) av E21en som hadde - det kalles K-jetronic. 320en kom med Motronic fra 9/87. Hvis du har en 1986 323i, og har fått et ledningsnett fra en 1986 320i - så passer det nok overens. Styresentralen har nok sannsynligvis et forskjellig nummer ( feks: 320i har nummer xxx 301, mens 323i har nummer xxx 302/307). Men sentralene har samme kontakten, så det er bare til å bytte om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Tror jeg kan komme med noen innvendinger her om E30en...Det er IKKE forgasser nei. 320i og 323i kom med L-jetronic i E30en - ergo IKKE mekanisk. Mekanisk var det 320i (M10) og 323i (M20) av E21en som hadde - det kalles K-jetronic. 320en kom med Motronic fra 9/87. Hvis du har en 1986 323i, og har fått et ledningsnett fra en 1986 320i - så passer det nok overens. Styresentralen har nok sannsynligvis et forskjellig nummer ( feks: 320i har nummer xxx 301, mens 323i har nummer xxx 302/307). Men sentralene har samme kontakten, så det er bare til å bytte om. Bra du retta det opp Pedi, for her har så godt som alle påstått motsatt, altså at 323i E30 har mekanisk innsprut, noe som er FEIL. Bra Pedi 336mik: Aner jeg EU kontroll i sikte..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ikke eu nei.var en kompiss som lurte,og sjøl har jeg bare drevet med motronic.På min egen har jeg da tatt eu med m5`en,men vet ikke om jeg får til det en gang til.Må vel ta en tur på BT etterhvert å prøve å få godkjent noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 har ikke lest alt det som har blitt skrevet før her, men jeg bruker ihvertfall 320-ledningsnettet på min 323-motor.. men jeg bytta til 323-hjerne da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Kom ikke siste 323 i 85 forresten? mener det var et skifte der jeg, mellom 2.3L og 2.5L Jeg har hatt 325 fra 85, og har nå 323 fra 85 - men når skifte var er jeg litt usikker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Kom ikke siste 323 i 85 forresten? mener det var et skifte der jeg, mellom 2.3L og 2.5L Jeg har hatt 325 fra 85, og har nå 323 fra 85 - men når skifte var er jeg litt usikker på Jeg tenkte det samme som deg, for jeg har aldri sett en 86 323i i Norge, men i henhold til ETKen så er de tilogmed 1986... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå