Gå til innhold

E28: skrangle lyd i motorrommet når bilen er kald


Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Eg hører ein skranglelyd i vifte/radiator området av motoren når den er kald, så forsvinner den delvis når motoren blir varmere. Trudde først at det kanskje var kjede som hadde begynt å bli dårlig, men siden lyden forsvinner så trur eg problemet ligg i kjølesystemet ein plass.

Noen som har kjenskap til dette?

Edit: Såg det var ein post under her som var ganske lik bortsett fra at lyden ikkje blir høyere dersom eg øker turtallet og så har eg kjede. Men det kan jo være eit lager på ei av reimene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som kan svare.

For å si litt meir så er rasle lyden der uansett hva vær det har vært rett før eg starter bilen. Når motoren er kald høres lyden veldig godt når en står foran grillen og den vil gradvis forsvinne ettersom motoren blir varm. Lyden begynte å komme for eitt par måneder siden.

Er selvfølgelig litt redd for at det kan være kjede, men vil lyden da variere eller vil det være ein konstant skraglelyd uansett motortemperatur?

Bilen min jager også veldig på turtallet før den er kjørt seg varm, det har også gradvis blitt verre den siste tiden. Før varierte den mellom 900 og 700, nå er den heilt nede på 500 omdreininger når dener kald.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Okey, må virkelig få noen til å høre på denne lyden. Er begynt å bli redd for at det er registerkjedet. Raslelyden er der både på kald og varm motor, men den forsvinner muligens når jeg har kjørt en liten stund

30 minutt +. Uansett var tenkt å få noen verksted til å høre på lyden. Går ut i fra at de fleste har vært bort i slitt registerkjede vet hvordan det høres ut. Er det vanlig at verksted tar betalt for en liten 2 minutts jobb for å lytte på motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...