Aama_Racing Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Noen her som vet framgangsmåten for å justere tenningen på min kjære e30 320?? på forhånd takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 det er vel en stramme-skrue som sitter på fordelerlokket som du løsner, og når det er løst dreier du på fordeler-lokket.. husker ikke 100% men det står ihvertfall i haynes-boka om du har mulighet til å få lånt den noe sted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Stemmer det. Er en 13mm på fordelerfestet. Kjør bilen først goood og varm. Fest en Tenningslampe på bilen, med føleren på pluggen lengst mot radiatoren. På veiv"demperen" (dårlig oversettelse) altså den som vifte og servorem går fra, bør det være to merker, O/Z og T. Deretter på coveret for kamremma er det også ett merke. Merk med hvitt kritt alle disse stedene. Sørg for at all annen instilling er korrekt, og ingen vakumlekker. Koble fra Advance og Retard slangene på fordeleren. Det er 2 stk slanger som går til throttlehuset. Plugg igjen der hvor disse slangene gikk fra på throttlehuset. No Vacuum Leaks! Ha en 2person til å varve bilen til 3000rpm, og enten du (eller en annen stakkar) til å stikke huet ned i pukkverket og pek på merkene med lampa. Da skal ett merke være forran det på registercoveret (mot deg fra førerside lent over i motorrommet), og det andre rett ovenfor det merket. Om ikke, vri på dette dekselet. Du trenger ikke stramme før du er ferdig. Mot klokka er tenning før, og med klokka er tenning mot dødpunktet. (tenning ved toppen) Din skal ha tenning 23 grader før topp. 25grader om du skal ha litt ekstra power. Stram til, og enjoy. |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 kan noen ta bilde av de plassene merkene er? finner de ikke :S lol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå