Gå til innhold

E 21 Får ikke bensin El.problem


drno
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med min 318i, 81 mod. I høst var det sånn at når motoren nådde normal arbeidstemperatur og jeg stoppet, ville den ikke starte igjen. Opplevde også at motoren rett og slett kuttet under kjøring. Var ingen fusking, mistet bare motorkraft plutselig. Når motoren var kald, startet den uten problemer. Nå får jeg ikke start i det hele tatt.

Mistenkte at bensinpumpa var gåen siden den var gammel, byttet både rele og pumpe, men ingen bedring. Har tørre plugger, kommer ikke en dråpe fram til motoren. Målte i med prøvelampe idag, og ser at det ikke er spenning på bensinpumpa når jeg drar rundt på starteren. Sikringene er ok. Er det andre komponenter som kan gjøre at pumpa ikke får strøm? Andre årsaker som bør sjekkes? Begynner å bli rimelig fortvilet... ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha målt på relèet.. Sjekk at det er B+ inn, og at det er signal fra starter ved start (svart/gul ledning). Det letteste er jo å kople en jumper mellom B+ og 87 (ut til pumpe - lilla/svart? En 2,5 kvadrat ledning iallefall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokså fersk på bilelektrisk... Hva er B+? Du mener å måle på kontaktene i relèsokkelen, ikke sant?

B+ er klemme 30, eller konstant strøm om du vil.

Jeg mener å måle i sokkelen ja. Det er greit å vite hvor signalene forsvinner. Og da er pumperelè en god plass å begynne å feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke 30, sitter med releet her nå, har 4 kontakter på det: 15,31, 31b og 87. Vet du hvilken som kan være B+?

15 er startinnslag. det er den som skal gi signal når starter går.

87 er ut til pumpe

31 B+

31b B-

Det er lenge siden jeg tok i en K-jetronic E21 nå, men mener på at det var slik. Du ser det på fargene også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte nå mot minuspolen på batteriet med tenningen på. Fikk da 12V på 15 og 31 b. Fikk i underkant av 1V på 31 når jeg dro rundt starteren. Koblet en jumper mellom 15 og 87, og da skal jeg si det ble liv i bensinpumpa! Den surret og gikk. Men batteriet er tomt pga mye kinning i det siste, så fikk ikke startet. Får lade det i kveld...

Dette betyr hvertfall at det ikke er ledningsbrudd fra relè til pumpe, og at pumpa virker. Men jeg er fortsatt ikke sikker på hva som egentlig er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Hvis pumpa går hvis du jumper den mellom + og ut til pumpe så er det før som du sier,Hvis det er kun 1v fra start signal høres det rart ut. Sett multimeteret til der start signal kommer fra og jord og kjinn.

Skjer det ikke noe da er det der feilen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...