Gå til innhold

Utsettelse av militæret?

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

|

Skal skrive søknad om å få utsatt militæret ikveld. Må sende den på fax imorra, og det må være nåken meget bra grunner og mest mulig dokumentasjon.

Nokon som har nokon gode grunner slik at eg kan få utsatt militæret?

Til dei av dekan som meine at eg bør komma meg inn fortast mulig, JA EG ER KLAR OVER DET, OG EG SKAL INN. PASSER BARE DÅRLIG NO!

Er ikkje snakk om å sleppe militæret, bare utsette det eit år.

Nokon som har nokon gode grunner til utsettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk på at dokumentasjonen må ligge sammen med søknaden når du fakser da. Søknader uten dokumentasjon blir ikke vurdert engang. Litt sent å begynne å tenke ut en grunn hvis du skal sende den i morgen?

Eneste som hjelper for å få utsettelse er vel dokumentasjon på at du har fått innkalling til skole før du fikk innkalling til militæret. Evt. dokumentasjon fra arbeidsgiver om at du ikke kan unnværes på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan unnværes i jobben,men hvis du har prøvetid,så får du utsatt.Eller utdannelse,og lærling tid.

Var det med prøvetiden jeg egentlig skulle frem til. Hehe

Mener jeg har hørt noe om at man slipper hvis man er selvstendig næringsdrivende også? Hvis man f.eks driver med snørydding og er selvstendig næringsdrivende så kan man jo ikke unnværes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla! jeg fikk faktisk brev fra militæret for 4 dager siden.. brev om at jeg søknaden min var blitt godkjent, er står: VPV har besluttet at du som ikke tilfredstiller de medisinske kravene for tjeneste i forsvaret ikke skal kalles inn til tjeneste, d inne berer at du ikke blir kalt inn til militær førstegangstjeneste i freds tid..

som om d ikke blir krig i norge slepper jeg=)

men om d skulle bli da, blir jeg satt på et kontor lr noe slikt...

grunnen at jeg fikk dimme er at jeg var med i en bilulykke for 2-3 år siden.. blei påkjørt bakfra mens jeg sto stille.. bilen som traff meg hadde en fart på 70-80km\t.. og dermed fikk bilen min en sleng og havna ut i motgående kjørefelt hvor fronten min traff midt på en tollpost trailer og blei stående der... dermed har jeg nå i senere tid hatt plager med stivhet i lav rygg og nakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

|

Skal skrive søknad om å få utsatt militæret ikveld. Må sende den på fax imorra, og det må være nåken meget bra grunner og mest mulig dokumentasjon.

Nokon som har nokon gode grunner slik at eg kan få utsatt militæret?

Til dei av dekan som meine at eg bør komma meg inn fortast mulig, JA EG ER KLAR OVER DET, OG EG SKAL INN. PASSER BARE DÅRLIG NO!

Er ikkje snakk om å sleppe militæret, bare utsette det eit år.

Nokon som har nokon gode grunner til utsettelse?

Jeg vet om mange som har sagt at de har problemer med ryggen, det pleier å funke, for det er noe som kan være umulig å finne ut av og det er jo forholdsvis lett å slippe unna militæret nå!

Jeg skada ryggen litt når jeg holdt på i verkstedet, brist i korsryggen, blei sykemeldt fra jobben pga dette, så hvis jeg ikke vil inn så sier jeg bare at jeg har plager med dette enda og legger ved sykemeldingene som dokumentasjon, regner med at det vil funke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror d at du skulle ha lagt ved litt mere papir dokumentasjon på skaden..

jeg sendte vet attest fra jobben om at jeg har fast arbeid videre etter jeg bestod fagbrevet, fra lege om plager ved lav rygg og nakke og fra kiropraktor om at jeg har vert ved behandling pga stivhet i nakken og lav rygg, og fortsatt plages med dette...

tok ca 2,5 måner før jeg fikk svar på søknaden.. å da hadde den vert inne hos to forskjellige leger for godkjenning og jeg blei satt ned fra grad 9 til 5 i helse lr ka dei kaller d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell, jeg tok en spansken og sa at jeg nettopp hadde fått jobb, og hadde masse gjeld som jeg hadde kjangsen til og få betalt ned.. sendte inn en kort begrunnelse, slengte med en haug med regninger og inkassovarsler, sikkert 70000kr, alt var jo betalt da, dro fram regninger fra arkivet, de er jo ikke skrevet noe på pga nettbank :D men de viste jo selvfølgeligt ikke de på VPV :D hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan unnværes i jobben,men hvis du har prøvetid,så får du utsatt.Eller utdannelse,og lærling tid.

Var det med prøvetiden jeg egentlig skulle frem til. Hehe

Mener jeg har hørt noe om at man slipper hvis man er selvstendig næringsdrivende også? Hvis man f.eks driver med snørydding og er selvstendig næringsdrivende så kan man jo ikke unnværes?

Hylland som snørydder? haha

Har du endeleg fonne ut at du sku ha skreve søknaden litt tidlegare no? Litt seint kanskje med tanke på at du skal inn den 8 januar (eller var det den 6?).

Du kan jo altids skrive (som mange har sagt) at du har fått fast jobb på bensinstasjonen som du pleie å jobba på til vanleg..

Då får du sikkert fritak.. Men det domaste du gjere er å gå til legen i leiren og seie at du vil dimme.. Då kjem du ikkje inn seinare, vist du vil det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...