Gå til innhold

Sidlengs i fortauskant!


artofdesign
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gjorde akkurat det samme med min E46 tidligere i år (mørkt, regn og oljesøl).

Hos meg var følgende skadet: Felg/dekk (felgen var knukket), bærearm + hjullager, camberstag (noe som du ikke har) og hjulsensor.

Totalt ble dette ca. 12.000,- i deler. Arbeidet gjorde jeg selv, men det kom i tillegg en ny hjulstillingskontroll. Om du ikke skal gjøre arbeidet selv vil det komme på kanskje 5-8000,- bare i arbeid (?).

Delene ville jeg kjøpt fra Gunnar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis OT:

på en hjulstillingskontroll.. er det slik at de sjekker bl.a. om hjulet står skjevt, og slikt? Retter de på det også?

Tror nemlig at noe står litt skjevt hos meg.. for jeg må som regel holde rattet litt skjevt når jeg kjører rett frem.

Dette er på vinterdekkene 185/65-15 på min E36 318i.

På sommerdekkene, 235/40-18 (foran og bak), så må jeg også gjøre dette (minnes jeg).

Hvor mye koster en slik kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var følgende skadet: Felg/dekk (felgen var knukket), bærearm + hjullager, camberstag (noe som du ikke har) og hjulsensor.

12000 for dette ja... blir nok billigere for meg da.

Tror ikke felgen har tatt kvelden enda, kanskje dekket.

Var det orginale deler til den prisen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har E36 kan jeg nesten si med 100% sikkerghet at det er utslitte foringer i bakstillingen. Foringene det er snakk om er de som sitter i framre del av bærearmen. Skift disse og du får en HEEEEELT annen opplevelse av bilen din. Hvis det ikke er dette er enten feil camber (lite trolig) og/eller feil toe (justeringen til toe er i sammenheng med de foringene jeg har nevnt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har E36 kan jeg nesten si med 100% sikkerghet at det er utslitte foringer i bakstillingen. Foringene det er snakk om er de som sitter i framre del av bærearmen. Skift disse og du får en HEEEEELT annen opplevelse av bilen din. Hvis det ikke er dette er enten feil camber (lite trolig) og/eller feil toe (justeringen til toe er i sammenheng med de foringene jeg har nevnt).

Tror du hvis jeg skifter noe av dette, at det også løser problemet mitt at 235 /40-18 dekkene mine subber bak? De subber hvis det kommer en bittebitteliten bump i veien og at folk da sitter bak. Hørt at andre har enda større dim og ikke valset, og de subber ikke.

Bilen er ikke senket.

Sorry artofdesign for OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg ikke si med sikkerhet. Har du sjekket hva som er innpresset på felgene dine da? Det KAN jo være at dine felger stikker for langt inn/ut...

Har du forresten sjekket at fjørene dine ikke er knekt? Vanlig på E36 det.

Men JA! Det vil nok definitivt bedre seg om du får skiftet foringene/stilt inn vinklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når først bilen er oppe på fiks... noe annet på bakstilling som vanlighvis bør tas eller?

Om noen har ideer... så gi gjerne en lyd, og evnt pris på noe sånt!

Dette er hva JEG ville gjort!

Diff: Nye oljeringer samt ny olje

Foringer: Alt nytt!!!

Bremser: Skiver og kalipere/klosser er sikkert OK, men det kan være greit å få skiftet delene til håndbremsen når du først er i gang (masse smådeler som pleier å ruste og det er litt enklere å skifte når det er demontert...

Ellers vil jeg nevne feks. hjullager (?), bremserør(?) og diverse bolter/muttrer som kan være ihjelrustet(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artofdesign, vet ikke, ikke så fælt mye. Nye foringer på stabstag, nye støttestag, ny "brille" på sida du trenger, traversforinger rundt jul i fjor (fortsatt fine). Holder til i Horten/Tønsbergs-området. Meeen hvis det haster for deg, har vi et problem. Vi skal til foreldrene mine på jul i Rogaland, og kjører E34en, så du kan desverre ikke få bakstillingen før vi er tilbake. Tror ikke vi kommer så langt uten den.. ;) Kan sende deg en PM om 1,5 uke (rundt nyttår) hvis jeg er klar til demontering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...