Gå til innhold

Sportsluftfilter


oyvinm
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet til Koni sportsluftfilter for noen måneder siden og etter det så har bilen begynt å "henge" litt i det jeg gir bånn gass. Først akselererer den for så å avta litt "som om den får for mye luft" deretter er det full gass. Ikke så veldig merkbart, men ganske irriterende. Skulle ikke luftmengden justert seg selv på en 320d 2002?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert på min M40 motor og der har jeg ikke hatt noe problem med lufta, men det er mange som sier at det kan lønne seg å stille luftmengdemåler etter å ha kjøpt et mer åpent filter, siden tilgangen på luft blir vesentlig større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være nødvendig med noen justeringer slik jeg har forstått det.

10. Will I need to make adjustments to my vehicle after I install a K&N filter or intake kit?

On fuel injected vehicles the original equipment manufacturer (OEM) computer and emissions control system will adjust for the increase in air. The OEM computer will adjust immediately if it is reset. Removing the battery cable from the battery for 15 minutes or more should reset it. On some carbureted models you may have to richen the mixture when switching from a paper filter to a K&N air filter or intake kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...