Gå til innhold

underspyling på m20b25


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

poenget er ?! er litt noob på dette selv. Er det kun for de med turbo, eller er det noe annet artig som skjer.?

Det er for å kjøle ned stemplene. Blir mye varmere i forbrenningskammeret, oppå stempelet med overlading pga. mer luft/drivstoff som forbrennes. Har kanskje noe å si på kraftig trimma sugemotorer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er ?! er litt noob på dette selv. Er det kun for de med turbo, eller er det noe annet artig som skjer.?

Det er for å kjøle ned stemplene. Blir mye varmere i forbrenningskammeret, oppå stempelet med overlading pga. mer luft/drivstoff som forbrennes. Har kanskje noe å si på kraftig trimma sugemotorer også?

Her er mitt svar til begge. Kjøling er jo en nødvendig ting som en "aldri" får "nok" av. Underspyling er genialt med tanke på overlading, men også N/A-motorer også. Trenger ikke være kraftig trimma. Husk at alle i M50-familien har det orginalt. Underspyling er en gode som alle motorer har godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...