Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har bygd underspyling på denne motoren eller som vet om det i hele tatt går ann? tar imot alt av forslag og bilder hvis det finnes..

Skrevet

Er ny på dette med underspyling, kunne noen satt meg inn i hva dette dreier seg om? Sprøyte bensin unnerifra eller?

Skrevet
Er ny på dette med underspyling, kunne noen satt meg inn i hva dette dreier seg om? Sprøyte bensin unnerifra eller?

Det hentes inn olje fra rammelager, og sprutes opp via dyser under stempeltoppen for kjøling.

Skrevet
poenget er ?! er litt noob på dette selv. Er det kun for de med turbo, eller er det noe annet artig som skjer.?

Det er for å kjøle ned stemplene. Blir mye varmere i forbrenningskammeret, oppå stempelet med overlading pga. mer luft/drivstoff som forbrennes. Har kanskje noe å si på kraftig trimma sugemotorer også?

Skrevet
poenget er ?! er litt noob på dette selv. Er det kun for de med turbo, eller er det noe annet artig som skjer.?

Det er for å kjøle ned stemplene. Blir mye varmere i forbrenningskammeret, oppå stempelet med overlading pga. mer luft/drivstoff som forbrennes. Har kanskje noe å si på kraftig trimma sugemotorer også?

Her er mitt svar til begge. Kjøling er jo en nødvendig ting som en "aldri" får "nok" av. Underspyling er genialt med tanke på overlading, men også N/A-motorer også. Trenger ikke være kraftig trimma. Husk at alle i M50-familien har det orginalt. Underspyling er en gode som alle motorer har godt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...