LTF Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Hei Har dere noe tips om hvilke type støtdempere jeg burde bytte til. Jeg har orginal dempere (nye for 3/4 år siden) men 40 mm senkefjærer. Problemet er at han bånner så lett foran over enkelte fartsdumper. Jeg vil bytte til noe kraftigere og riktig lengde men vet ikke hvilken type.. Bilen er jo f.. så tung... Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 artig bil du har... en av mine favoritt-Bimmere... Spørsmål til deg : hvordan er lyden i bilen din.. motorlyden altså... en nær venn av meg har nemleig samme bilen ( 1987 mod. ) og den har slik en voldsom motorlyd... kan ikke tenke meg at det kan være riktig.. den lavfrekvend Brummeing fra enderørene .. man hørere det ikke så godt innenifra.. ikke så lett å forklare egentlig... mht fartsdumber så er det jo bare å kjøre litt saktere over .. er det ikke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Sånn generell regel så er jo 40mm du maks kan senke for at man ikke skal bånne demperne så lett. Etter det bør man gå til innkjøp av kortere dempere. Er det oljetrykkstyrte dempere bak på E32? Veit det var det på E23 som gjorde at dess mer aktivt du kjørte i svingene, dess stivere ble demperne. Veit at disse er VELDIG dyre så tror ikke de er noe gunstige å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Man kan kvitte seg med de dyre orginaldemperene og sette på helt vanlige gode dempere ala Bilstein. Er usikker på om noe elektronikk eller annet må kobles ifra men jeg vet det er vanlig å sette på vanlige dempere når de orginale ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hei og takk for kommentarer For det første, det er en herlig bil hvis du liker en litt tung motorveikrysser. 3,5 litern er litt treg i starten men här en enorm kraft i høyere del av registeret. 0-100 er sådær men 80-150 er enormt. Var utenfor Norge her for litt siden å måtte bare prøve litt. Dro som et hurtigtog helt til jeg ga meg på 210 men hadde mere å gå på. Motorlyd... deilig tung sekser lyd inne i bilen men egentlig meget stille. Utvendig tja har jo ikke hørt den så mye selv men det er en meget karateristisk lyd fra disse motorene. men nei ingen ulyd ikke bråk da ville jeg sjekket xos anlegget. Dempere og fjærer. vel e-32 har en pussig høy avstand mellom forhjul og skjermkant originalt. Dette ble perfekt med 40 mm seking. jeg byttet til nye men standard dempere nettop pga av at det var akseptert med inntil 40 mm seking. I dag opdaget jeg olejekk fra v.side. Joda dempern er kaputt. Noen fartsdumper er høl i hue konstruert og llitt uopmerksom så smeller det til. jeg tror at riktige lengde og noen stivere dempere hadde vært ok ringer til GS i morra tenker jeg. Ang dempere bak. På min har jeg helt vanlige dempere. men jeg tror disse bilene kom inn til landety med en hel masse foskjellige spesifikasjoner. En kompis har eksakt lik bil med airbag,antispinn og jeg tror også nivåregulering noe jeg ikke har på min.. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå