Gå til innhold

Hovedforfall forsikringer, KLAG

mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk regning fra Gjensidige på forsikringer for Bil, MC og innbo.

Regning på over 12000 med betalingsfrist i Januar.b :!::evil:

Synes dette var for mye og ringte å truet med å bytte forsikringsselskap.

Endte opp med ny totalregning på 9500, men får regning på bare 6600 fordi vi fant ut at jeg hadde betalt for mye i forsikring dette året også.

Det nytter tydeligvis å ringe å klage, ihvertfall hos Gjensidige. En telefon sparte meg for mange kroner her. Så her er det bare å starte å ringe...

Full kasko på bil og jeg har også tyveriforsikring på MC..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt opp alle faste utgifter slik at jeg betaler det samme hver måned så her er hver måned lik. :)

Et tips når det gjelder forsikring er å sjekke opp om du har mulighet for rimelig forsikring gjennom et medlemskap e.l. Jeg er medlem i et boligbyggerlag og når jeg sjekket nå så kunne de forsikre bilen min for 1000,- mindre enn jeg betaler i Vesta.

Etter nyttår kan man vel bytte selskap utenom hovedforfall også så kanskje det blir litt mere konkurranse i markedet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man bare kunne bytte forsikring ved hovedforfall jeg?

JA men etter nyttår, som Frode H skriver, kan du bytte utenom hovedforfall.

Tror ihvertfall ikke jeg kan få bedre deal noe annet sted, Bil; MC, innbo og livsforsikring til 9500 synes jeg er bra, særlig med tanke på at jeg har full kasko på bilen og Ninja sykkel med tyveriforsikring.

Regner med at de var så medgjørelige fordi jeg ringte nå når forsikringene hadde hovedforfall...

Når det gjelder oppdeling i månedlige avdrag på forsikring så tror jeg det er kostnadsfritt hos de fleste forsikringsselskap. Har vurdert dette jeg også men tror jeg venter til neste år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke trengt å vente på hovedforfall,men har måttet lever skiltene på biltilsynet for å heve forsikring. leverte skiltene på morgenen og sa opp forsikring,ordnet ny forsikring i lunchen og hentet skiltene på ettermiddagen. byttet nettop forsikring,fra 12000 til 6000 på en telefon... svindlere er det forsikringsselkapene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bilen forsikret i sparebank1 og betaler en fast sum i månden. kostet ikke noe ekstra og dele opp over 12 månder.

godt å slippe den store regninga en gang i året.

Har dette jeg å.. synes dette er greit.. er vanskligere å spare like mye hver måned til en stor regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...