propan Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Noen som vet om ett greit sted fra oslo-kristiansand som borrer opp blokk for en ikke altfor dyr penge,de ligger som regel lik i pris så det er ikke så veldig viktig. Skal borre opp 4mm på 6syl så det koster uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarne_M Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Har du ikke en lokal skole i nærheten som har vk1 maskinfag? Jeg gikk på maskinfag da borret jeg opp ei blokk til en ford for ganske billig peng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2005 Joa,det er det,men tviler på de har utstyr og slikt. Det må jo være jævlig nøye med klaringer og slikt så en gammel maskin med +-1 mm tolleranse er uaktuellt. Betaler heller det det koster for å få det 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarne_M Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Vel me hadde toleranser på et par hundre deler, men kansje di ikke har utstyr til det på den skolen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Skal borre opp 4mm på 6syl så det koster uansett.. Sattan.. Det var mye ! Våger du det altså? hvilken motor er det du skal borre da? Jeg borret 2mm og planet sylindertoppen på M50en min for 3000 kr ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2005 Er b20 da,borre opp til b25. fra 80 til 84mm. Lettere å borre opp b20 og slippe kjøpe nye stempel enn å borre opp ett hakk OG kjøpe stempel.. Nytter jo ikke få tak i en b25 som har gått under 200k uansett,så da "lager" jeg en ny b25. Hvor fikk du gjort det Pedi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Nilsen Motor i Stavanger gjorde det for meg. Utgangspunktet mitt var faktisk en b20-motor også, men Nilsen Motor ville ikke anbefale meg å gjøre det...' Så da tok jeg heller en b25-blokk og borra 2mm utav den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Noen som vet om ett greit sted fra oslo-kristiansand som borrer opp blokk for en ikke altfor dyr penge,de ligger som regel lik i pris så det er ikke så veldig viktig.Skal borre opp 4mm på 6syl så det koster uansett.. oslo sylinderservice er meget flinke har jeg hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Larvik motor har jeg og flere av kammeratene mine brukt til div. motor arbeid . http://www.gulesider.no/gsi/companyDeta ... 4N&bkode=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2005 Nilsen Motor i Stavanger gjorde det for meg. Utgangspunktet mitt var faktisk en b20-motor også, men Nilsen Motor ville ikke anbefale meg å gjøre det...'Så da tok jeg heller en b25-blokk og borra 2mm utav den Hadde de noe grunnlag for ikke anbefale? Skal høre med Larvik Motor da det er nærmest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Hadde de noe grunnlag for ikke anbefale? De mente på at det skulle være forskjell på foringene i b20 kontra b25 (les: forskjellig blokk) Javel sa jeg, og slengte bort en b25 blokk... Det var jo 86mm jeg ville ha i utgangspunktet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Eneste forskjellen er jo borringa hvis en ser på kun blokk og ikke alt rundt. Så jeg ville ikke tro det skulle ha noe å si. Men dette er m20,vet ikke om du prater om m50 jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 hva vil det egentlig si å borre opp en Blokk ? kanskje et jævla dumt spørsmål..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Eneste forskjellen er jo borringa hvis en ser på kun blokk og ikke alt rundt.Så jeg ville ikke tro det skulle ha noe å si. Men dette er m20,vet ikke om du prater om m50 jeg? Var M20 jeg skulle bruke i utgangspunktet, men så bytta jeg jo til M50. Så svaret mitt var basert på M20 ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 hva vil det egentlig si å borre opp en Blokk ? kanskje et jævla dumt spørsmål..hehe Ingen dumme spørsmål, bare dumme svar pleier jeg å si. Å borre opp en blokk betyr å øke diameteren på hullet der stemplene er, slik at en kan sette i større stempler. Dette gjøres enten for å øke motorvolum, eller i sammenheng med overhaling, da en bare går opp en overdimensjon. Det kan også gjerne kun "hones" i overhalingssammenheng.... Det er i hovedsak slipesteiner som sliper i overflaten.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå